مهم ترین اخبار اقتصادی یازدهم اردیبهشت ماه؛

صنعت نفت و گاز به کدام سمت و سو می رود؟/ بورس سبز پوش شد/ سازندگان داخلی به دنبال رانت نیستند

تحقق طرح های کلیدی پتروشیمی در سال اقتصاد مقاومتی و فسادآور بودن ارز دونرخی تا سبز پوشی تالار شیشه ای از مهم ترین عناوین اقتصادی امروز.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:

اکثر مسئولان صنعت نفت و گاز و پتروشیمی براین باورند که برداشت از میادین مشترک و راه اندازی طرحهای کلیدی پتروشیمی در سال اقتصاد مقاومتی تحقق می یابد.

سال ها است که مصائب افت قیمت و هزینه های بالای تولید بر تولید کنندگان حاکم بوده و تاکنون تمهیداتی برای این امر مهم اندیشیده نشده است.

کارشناسان معتقدند ارز دو نرخی، فساد آور است و سو استفاده دلالان طی سال های اخیر خود دلیلی بر این ادعاست.

میدان بزرگ کاری برای شرکت‌های کره‌ای در ایران فراهم شده که امیدواریم بتوانند از این شرایط کاری با انتقال تکنولوژی و همکاری با شرکت‌های ایرانی بهره‌مند شوند.

مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی کشور در دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه سال‌جاری را ۱۰.۱ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه را ۷.۳ درصد اعلام کرد.

پیش بینی تولید 25 هزار تن میگو در سال جاری
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان شیلات ایران گفت: با فراهم شدن نقدینگی مورد نیاز و نبود بیماری در مزارع پیش بینی می شود که میزان تولید به مرز 25 هزار تن برسد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روزجاری با رشد 9.88 واحدی به عدد 78 هزار و 414 واحد رسید.

قیمت سکه طرح قدیم به نرخ یک میلیون و 46 هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: سازندگان داخلی به هیچ عنوان دنبال رانت نبوده بلکه اعتقاد براین دارند که در یک شرایط برد - برد با توجه به اجرایی شدن برجام با شرکت‌های خارجی همکاری نمایند.

بهای رسمی دلار، یورو و پوند افزایش یافت.

قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار منتشر شد.

نائب رئیس اتحادیه باغداران گفت:برخورد جدی مسئولان مربوطه با خرده فروشان و شناسایی گلوگاه های اصلی قاچاق، امری مهم در جلوگیری از توزیع میوه های رنگارنگ قاچاق به کشور است.


انتهای پیام/











اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار