پیگیری تعرفه واردات فولاد توسط وزیر صنعت/ ممنوعیت واردات کالاهای مشابه داخل

رییس هیات عامل ایمیدرو انتقاد از نحوه واردات فولاد، اظهار داشت: باید نحوه واردات انواع کالا مورد بررسی قرار گیرد که وزیر صنعت هم پیگیر این ماجراست.

پیگیری تعرفه واردات فولاد توسط وزیر صنعت/ ممنوعیت واردات کالاهای مشابه داخلمهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش قیمت فولاد و مشکلاتی که برای صنایع وابسته ایجاد شده، اظهار داشت: حمایت از تولید ملی یک اصل است که باید در بخش های مختلف از جمله فولاد مبارکه ،خودرو سازی ،لوله پروفیل و سایر صنایع مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: قیمت جهانی فولاد سال گذشته کاهش چشمگیری داشته اما در سال جاری روند قیمتی آن صعودی بوده است.

کرباسیان افزود: فولاد مبارکه در واحد مس باید تولیدات جدیدی را به چرخه خود اضافه کند تا نیاز داخلی برطرف شود .

 رییس هیات عامل ایمیدرو در پاسخ به این سوال که چرا برخی از محصولات در داخل تولید نمی شود ،گفت: نباید کالاهای تولید مشابه وارد کشور شود چراکه این امر به تولیدات داخلی همانند صنعت فولاد ضربه وارد می کند.

وی  از برگزاری دو جلسه در هفته جاری در وزارت صنعت خبر داد و گفت: امیدواریم بین فولاد سازان و مشتریان آنها تعامل ایجاد شود و در این راستا از تولیدات داخلی هم حمایت به عمل آید.

کرباسیان در پایان ضمن انتقاد از نحوه واردات فولاد، اظهار داشت: باید نحوه واردات انواع کالا مورد بررسی قرار گیرد که وزیر صنعت هم  پیگیر این ماجراست.

انتهای پیام/
برچسب ها: کرباسیان ، فولاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار