تغییرات در طرح هدایت تحصیلی با اجرای سند تحول

معاون شورای عالی آموزش و پرورش از تغییرات قطعی با اجرای سند تحول در فرآیند هدایت تحصیلی خبر داد.

احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  درخصوص تغییر برنامه هدایت تحصیلی گفت: در هدایت تحصیلی بعد از سند تحول مانند سایر نظام‌ها، برای دانش آموزان باید 2 برنامه هدایت تحصیلی، هدایت شغلی تدوین شود، اما به دلیل مشکلات کارشناسی نتوانستیم نظام مشاوره و هدایت شغلی را در این بازه زمانی تدوین کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل اضطرار در زمان، مجبور به اصلاح و بازنگری هدایت تحصیلی نظام قبلی شدیم که تفاوت هایی با برنامه موجود داشت و اکنون این طرح مبتنی بر اهداف سند تحول تدوین می شود.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: با وجود تدوین نظام جامع، قاعدتاً این طرح هدایت تحصیلی کنونی کنار گذاشته می‌شود و بخش اعظم آن از دوره ابتدایی و مبتنی بر سند، تداوم پیدا می کند.

عابدینی با بیان اینکه برای تحقق این جهت گیری باید ساز و کار مناسبی به کار گرفته شود؛ عنوان کرد: در طرح هدایت تحصیلی کنونی هدف این است که نظر دانش آموزان و همچنین اولیا درعملکرد آموزشی تأثیرگذار باشد، از این رو ،زودتر از موعد دانش آموزان در جریان انتخاب رشته قرار می گیرند و تقریبا از اواخر خردادماه توصیه نامه ها توزیع می شود تا دانش آموزان زمان کافی برای مشاوره داشته باشند.

 

 

 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار