در مراسم کلنگ زنی نخستین مرکز بازیافت بازگشت پسماندهای ساختمانی و عمرانی؛

بازیافت 3300 تن نخاله ساختمانی در روز

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با احداث نخستین مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی – عمرانی روزانه بیش از 3300 تن نخاله بازیافت خواهد شد.

بازیافت 3300 تن نخاله ساختمانی در روز / تعداد نقاط آب‌گرفتگی در مواقع بارش به اندازه انگشتان دست هم نیست
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم کلنگ‌زنی  نخستین مرکز بازیافت بازگشت پسماندهای ساختمانی و عمرانی آبعلی با بیان اینکه امروزه بحث خاک و نخاله یکی از موضوعات و دغدغه‌های شهرداری تهران است، اظهار داشت: سال‌هاست که نخاله‌های شهر تهران در مرکز آبعلی دفن می‌شود به همین منظور با احداث این مرکز روزانه 3300 تن زباله بازیافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه روزانه 50 هزار تن خاک  و نخاله ساختمانی در این مرکز دفن می‌شود افزود: یکی از اشکالات مهم کشور ما موضوع پایین بودن عمر ساختمان‌ها است چرا که بر اساس ابرید هر ساختمانی 20 تا 30 سال در کشور عمر مفید دارد درحالی که در دیگر کشورهای دنیا عمر مفید یک ساختمان بیش از 100 سال است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: در کشورهای دیگر بعد از گذشت 100 سال از عمر ساختمان تأسیسات و نمای ساختمان را تعمیر می‌کنند چرا که به ارزش ذخایر ملی کشورشان(سیمان، ماسه، خاک و معادن زیرزمینی) اهمیت زیادی می‌دهند به همین منظور باید در ایران هم از این منابع به درستی استفاده شود.

عبدالهی با تأکید بر این که باید به سمت کیفیت رفت و مقاوم‌سازی سازه‌ها گام برداریم، تصریح کرد: عمر ساختمان‌های طولانی برای کشورمان باید یک چرخه بازیافت باشد و امید داریم که در آینده اتفاقات خوبی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه امروزه با افتتاح مرکز بازیافت خاک و نخاله ساختمانی اتفاق خوبی رخ خواهد داد، یادآور شد: این مرکز با همکاری بخش خصوصی به صورت 100 در 100boo و طی مدت 2 سال به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

عبدالهی با تأکید  بر اینکه این مرکز روزانه 3300 تن خاک و نخاله ساختمانی را بازیافت خواهد کرد، تصریح کرد: یک میلیون تن نخاله در طول سال، 5 درصد از مجموع  صد در صد خاک و نخاله‌های ساختمانی خواهد بود و این خاک و نخاله ها روزانه  بازیافت خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به کارخانه زباله سوز کهریزک، افزود: امیدواریم این کارخانه هم مانند کارخانه زباله‌سوز به اقتصاد کمک کند.

وی با بیان اینکه دومین مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی_ عمرانی طی 2 هفته آینده احداث خواهد شد، تصریح کرد: این مرکز بازیافت 3700 تن خاک و نخاله ساختمانی را بازیافت خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: خاک و نخاله‌های ساختمانی به قطعات مختلف بتنی که آب را به خود جذب می‌کند تبدیل خواهد شد. 

عبدالهی با اشاره به برخی صحبت‌ها مبنی بر جاری شدن آب باران در خیابان‌های شهر تهران، تأکید کرد: در سال 88، در 1600 نقطه تهران در مواقع بارش به مشکل آبگرفتگی روبرو می‌شدیم اما در حال حاضر این تعداد به اندازه انگشتان دست هم نیست.

وی با بیان اینکه تکنولوژی همراه با کیفیت می‌تواند مثمرثمر باشد، یادآور شد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی برای استحصال باشیم تا با این امر به موضوعات زیست محیطی که همواره درباره آن زیاد  صحبت می‌کنند کمک شایانی داشته باشیم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: نخاله ، نقاط ، آب گرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
ساخت کارخانه بازیافت پسماندهای الکترونیکی
آخرین اخبار