استاندارد سازی، اولویت اصلی مدارس تیزهوشان

معاون شورای عالی آموزش و پرورش توجه به استاندارد سازی آزمون ها برای ورود به مدارس تیزهوشان را بسیار مهم تلقی کرد.

احمد عابدینی معاون شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  درخصوص محدود شدن تعداد مدارس تیزهوشان، گفت: سیاست اصلی آموزش و پرورش تقلیل مدارس تیزهوشان نیست بلکه تاکید اصلی بر استاندارد کردن آزمون های ورودی برای این مدرسه ها است.

وی بیان کرد: براساس شاخص ها فقط 2.28 درصد از دانش آموزان در سراسر دنیا جزو استعدادهای برتر هستند و رعایت این شاخص، نگرانی در خصوص کاهش یا افزایش چنین مدرسه هایی را از بین می برد.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش افزود: حذف مدارس تیزهوشان، امکان پذیر نیست و باید از افزایش یا محدود کردن بی رویه آنها جلوگیری کرد.

عابدینی با بیان اینکه در یک مقطع زمانی، به استانداردها توجه کافی نشد ،گفت: این عامل  تاثیر منفی در شرایط روحی دانش آموزانی داشت که قادر به ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان نبودند.

وی با اشاره به اینکه براساس اهداف شورای عالی، ابتدا باید جنبه های تعلیم و تربیتی دانش آموزان در نظر گرفته شود، اظهار کرد: اولویت اصلی رعایت شاخص ها برای حضور دانش آموزان در مدارس تیزهوشان است.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ظرفیت دانش آموزی ایجاب می کند که برای تسهیل دسترسی دانش آموزان، چنین مدارسی ایجاد شود، حتی اگر در مناطق محروم چنین پتانسیلی وجود داشت .




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.