رییس سازمان حج و زیارت:

انتقال پروازهای عتبات از بغداد به نجف/توقف موقت اعزام به کاظمین/برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی حج تا هفته آینده

رییس سازمان حج و زیارت گفت: پرواز های عتبات عالیات از صبح فردا با توجه به اوضاع به وجود آمده در بغداد به شهر نجف اشرف منتقل می شود.

توقف موقت اعزام به کاظمین از فردابه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین وضعیت اعزام به عتبات اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن روز شهادت امام موسی کاظم (ع) و شرایط ویژه عراق، اعزام به کاظمین به طور موقت از برنامه اعزام زائران حذف می شود و دو روز پس از این ایام، اعزام ها مجددا به حالت عادی باز می گردد.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت:پرواز های عتبات عالیات از صبح فردا با توجه به وضع به وجود آمده در بغداد به شهر نجف اشرف منتقل می شود. 

رئیس سازمان حج و زیارت افزود:تمامی راههای منتهی به بغداد بسته است و امکان انتقال زایران به این شهر از طریق هوایی میسر نیست.

وی در ادامه به موضوع تمتع اشاره کرد و گفت: عربستان هیچ شرطی برای ما نگذاشته است و با وجود اینکه فضای مذاکرات سرد بود اما ما با عزت این مذاکرات را به اتمام رساندیم.

اوحدی تصریح کرد: در آخرین روز مذاکرات عربستان متنی را به عنوان تفاهم نامه مقابل ما قرار دادند و خواستند تا آن را امضا کنیم اما از آنجا که متن تفاهم نامه کاملا یک طرفه بود، آن را امضا نکردیم.


رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ما در مذاکرات چند خواسته اساسی داشتیم که اطمینان از تامین امنیت زائران، ارائه خدمات کنسولی و نبود تفاهم نامه یکطرفه از جمله آنان بود.

وی با بیان اینکه عربستان در امر تمتع کارشکنی می کند، تصریح کرد: مسئولیت قطع رابطه سیاسی با عربستان با سازمان حج و زیارت نیست، ما به دعوت عربستان برای انجام مذاکرات حج به این کشور رفتیم و در این مذاکرات شروطی را برای عربستان گذاشتیم.

اوحدی گفت: ما در مذاکرات از موضع عزت ایرانیان برخورد کردیم و حالا طرف سعودی است که بدهکار ماست چرا که وزارت حج و وزارت کشور عربستان نتوانسته اند به جمع بندی برسند.

وی با بیان اینکه شروط ما خط قرمز ماست، عنوان کرد: ما به هیچ عنوان از شروط خود کوتاه نمی آییم، ضمن اینکه یک خط قرمز دیگر به خطوط ما اضافه شده و آن خط قرمز زمان اجرایی حج تمتع است چرا که ما هنوز هیچ کدام از قراردادهای مربوط به تمتع را نبسته ایم و این کار به یک ماه زمان نیاز دارد.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در خصوص حج شورای عالی حج تصمیم گیری می کند و این شورا ظرف این هفته و یا هفته آینده تشکیل جلسه می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار