بزرگداشت شهید مطهری با حضور عوامل مجموعه «معمای شاه»

مسجد جامعی گفت: امیدوارم بازخوانی آثار استاد مطهری باعث رشد فکر و اندیشه جوانان شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویژه برنامه  روز معلم بعدازظهر امروز یازدهم اردیبهشت با حضور علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، صادق حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه، احسان شریعتی پسر شهید شریعتی، مهدی طالقانی پسر آیت الله طالقانی، احمدمسجد جامعی عضو شورای شهرو بازیگران سریال معمای شاه، شاعران و نویسندگان و مسئولان کشوری در موزه استاد شهید مطهری برگزار شد. 

در ابتدای این برنامه مصطفی رحماندوست، نماینده مجلس شورای اسلامی با خواندن شعری کودکانه از خاطرات خود با استاد مطهری گفت و اظهار داشت: چنین برنامه هایی برای معرفی فکر آدم های بزرگی مانند شهید مطهری زیباست ولی بهتر است که این بزرگداشت ها در روز تولدشان و نه فوت آنها اتفاق بیفتد.
 
وی افزود: راز زندگی این افراد قابل تأمل و کشف است چرا که با یک جمله و حرف تاثیرات بسزایی در مردم هم عصر خود و نسل های بعد گذاشته اند. 

در ادامه احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر گفت: من یک سپاس ویژه از سروش محلاتی دارم که هم چون شاگردان گذشته استاد توانستند با نام کتاب خود (اسلام و مقتضیان زمان) نام شهید مطهری را زنده نگاه دارند و ماندگار شوند.

وی ادامه داد: دوازدهم اردیبهشت به علت شهادت استاد مطهری روز معلم است و نسبت آیینی ما با علم و کتاب و فرهنگ بسیار روشن بوده و یکی از شاخص ترین واژه های فرهنگ ما علم است.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: مرحوم مطهری در طول دوران عمر خود در مساجد، مدرسه ها و دانشگاه ها و در کنار افراد بزرگی همچون مرحوم استرآبادی و صدوق به رشد و پرورش علم و دانش پرداختند و با هم تعامل و گفتمان برقرار کردند. امیدوارم بازخوانی آثار استاد مطهری باعث رشد فکر و اندیشه جوانان شود.  
 
در ادامه برنامه علی مطهری اظهار داشت: من ممنونم از همه کسانی که صبر و حوصله به خرج دادند که چنین برنامه ای برای بزرگداشت پدرم انجام شود و امیدوارم امثال این برنامه ها برای معرفی افراد بزرگتر اتفاق بیفتد.  
 
مطهری گفت: ما در ایام شهادت افرادی مانند شهید مطهری بهتر است که برنامه هایی داشته باشیم که یادآور این گونه شخصیت های برجسته کشورمان باشد، آن ها نمایندگان یک فکر بودند و باید به نحوی با آموزش و برگزاری کلاس های ویژه جوانان را با آنها آشنا کنیم.  
 
وی در خصوص خاطره یکی از شاگردان پدرش گفت: روزی یکی از شاگردان استاد مطهری امتحان شفاهی دادند و پدر علی رغم توضیح کاملی که ایشان داده بودند به او نمره سیزده داد. هنگامی که شاگردشان دلیل این موضوع را از پدر پرسیدند، پدر گفت شما درس را نفهمیدید بلکه حفظ کرده بودید. 
 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.