افزایش سن بیولوژیکی بدن با مصرف زیاد گوشت

به گفته محققان، مصرف بیش از اندازه گوشت همراه با مصرف بسیار کم سبزیجات موجب افزایش سن بیولوژیکی بدن می شود.

افزایش سن بیولوژیکی بدن با مصرف زیاد گوشت
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق پژوهش های محققان دانشگاه گلاسکو اسکاتلند رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد گوشت قرمز و مقدار ناکافی میوه و سبزیجات می تواند موجب افزایش سن بیولوژیکی بدن شده و در اکثر مشکلات سلامت نقش دارد.

محققان دریافتند افزایش تدریجی میزان فسفات خون ناشی از مصرف گوشت قرمز، همراه با رژیم غذایی نامناسب، موجب افزایش سن بیولوژیکی بدن در مقایسه با سن تقویمی می شود. همچنین مردان در این زمینه به مراتب بیشتر از زنان تحت تاثیر قرار می گیرند.

داده های حاصل از این مطالعه نشان می دهد افزایش سن بیولوژیکی و میزان فسفات ناشی از آن در بین مردان محروم از رژیم غذایی مناسب، رابطه مستقیم با تعداد دفعات مصرف گوشت قرمز داشت. محققان بر این باورند که مصرف زیاد گوشت قرمز به دلیل رژیم غذایی نامناسب و عدم مصرف مطلوب میوه و سبزیجات، بر این گروه تاثیر دارد.

همچنین طبق یافته های این تحقیق، میزان بالای فسفات در این گروه از مردان با کاهش عملکرد کلیه ها همراه بوده و حتی علت اصلی بیماری کلیوی مزمن است.

پال شیلز، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «داده های این مطالعه ارتباط سلسله وار بین مصرف بالای فسفات و بیماری های مرتبط با سن را در رابطه با وضعیت اجتماعی-اقتصادی نشان می دهد.»


منبع: مهر

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار