ترفندستان دریچه؛

نحوه افزایش رم در گوشی اندروید + آموزش

حافظه رم در گوشی های اندرویدی محدود است، در این خبر ترفندهایی را برای افزایش حافظه به شما آموزش داده ایم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با پیشرفته تر شدن بازی ها و برنامه ها نیاز آنها به رم نیز افزایش یافته است و بعضی از گوشی های اندرویدی با کمبود رم مواجه می شوند.

تصویر زمینه زنده و ویجت‌ها را محدود کنید: 

ویجت‌ها معمولا زود به زود رفرش می شوند، اطلاعاتشان نیز در حافظه رم ذخیره میشود. تصاویر زمینه زنده چون دائما در حال اجرا هستند، باعث می شود تا هم شارژ گوشی زود تمام شود و هم به‌ دلیل استفاده بی جا از حافظه رم، عملکرد دستگاه کاهش یابد. 

اپلیکیشن‌ها را غیر فعال کنید: 

برخی از اپلیکیشن‌ها بعد از خروج به طور کامل بسته نمی شوند و در پشت صحنه در حال اجرا باقی می مانند و باعث کاهش کارایی رم می شوند. اگرچه انتخاب اینکه کدام اپلیکیشن‌ها غیر ضروری هستند و نباید در پشت صحنه اجرا شوند کمی زمان بر است اما می تواند بر کارایی دستگاه شما تاثیر بسیاری بگذارد. برای غیر فعال سازی اپلیکیشن‌ ها وارد صفحه تنظیمات شوید و به بخش اپلیکیشن یا مدیر اپلیکیشن‌ ها بروید.

اکنون از سربرگ‌ ها گزینه All یا همه را انتخاب کنید تا تمام اپلیکیشن‌ های موجود بر روی گوشی شما به نمایش گذاشته شوند. حال وارد اپلیکیشنی شوید که غیر ضروری است و گزینه Disable یا غیر فعال سازی را انتخاب نمایید. البته اگر واقعا به یک اپلیکیشن نیاز ندارید و از آن استفاده نخواهید کرد، بهتر است به‌طور کامل آن را حذف نمایید. 

 انیمیشن‌ها را غیر فعال کنید:

انیمیشن‌ها معمولا بخش زیادی از رم را اشغال می کنند (منظور از انیمیشن، الگو‌های حرکتی‌ هستند که در هنگام تغییر صفحه و یا هر فعالیت دیگری در رابط کاربری دستگاه نمایش داده می شوند). برای دسترسی به انیمیشن‌ ها باید وارد بخش تنظیمات توسعه دهندگان شوید که به‌صورت معمول بر روی گوشی‌ ها فعال نیست. برای فعال سازی این بخش وارد تنظیمات شوید و به قسمت درباره دستگاه بروید. 


در این بخش گزینه شماره ساخت یا build number را 7 بار لمس کنید. اکنون تنظیمات جدیدی در صفحه ایجاد شده است که توسعه دهندگان اندروید از آن استفاده می کنند. بعد از انجام این کار وارد صفحه تنظیمات شوید و به پایین بیایید تا به Developer Options یا تنظیمات توسعه دهندگان برسید، اکنون وارد این بخش شوید و به Drawing بروید و گزینه‌هایی که فعال هستند، غیرفعال کنید. از این پس انیمیشن‌ های رابط کاربری نمایش داده نخواهند شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.