7 پروژه ملی وزارت علوم برای اقتصاد مقاومتی تدوین شد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه در تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه این وزارتخانه توسعه نیروی انسانی و دانشی است، گفت: اقتصاد دانش بنیان به توسعه آزمایشگاه‌ها نیازمند است.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سطح دولت به هر دستگاهی از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وظیفه‌ای واگذار شد. 

وی وظیفه وزارت علوم در تحقق این اقتصاد را در حوزه توسعه نیروی انسانی و دانشی دانست و بیان کرد: با تعیین شاخص‌ها، تحلیل پروژه‌ها و وضعیت موجود، در قالب تعیین کارگروه‌های لازم با همکاری زیرمجموعه‌ها، دستگاه‌های همکار و سازمان برنامه، هفت پروژه ملی را تدوین کردیم. 

احمدی افزود: مجموعه توسعه در آموزش، پژوهش و فناوری از جمله هفت پروژه ملی است که بعد از تدوین به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام شد. 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: علاوه بر برنامه‌هایی که در پروژه‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام شده در برنامه‌ها و عملکردهای سال ۹۵ این معاونت نیز، تحقق این شعار را لحاظ کرده و دنبال می‌کنیم. 

وی تحقق آزمایشگاههای مرکزی را موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش موثری داشته باشد، تحقق آزمایشگاه‌های مرکزی، ساماندهی، تجهیز و نوآوری آن‌ها است. 

احمدی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های موجود در وزارت علوم، بر مبنای سیاست‌های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری، حرکت‌های خود را پیش بینی کرده و محور را اقتصاد دانش بنیان قرار دادیم. 

وی تاکید کرد: این اقتصاد نیازمند توسعه آزمایشگاه‌ها به عنوان محور اصلی تقویت بنیه علمی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی محسوب می‌شوند.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار