همدان؛

انهدام سایت منتشر کننده‌ تصاویر مستهجن در همدان

فردی که با ایجاد سایتی اقدام به انتشار تصاویر مستهجن می کرد توسط پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان شناسایی و دستگیر شد.

انهدام سایت منتشر کننده‌ تصاویر مستهجن در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "اکبر امینی" با اعلام این خبر افزود: در پی رصدهای شبانه روزی فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا به وب سایتی که محتویات مستهجن را بارگذاری و دائماً آن را به روز رسانی می کرد برخورد کردند که شناسایی مدیر آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.


رئیس پلیس فتا همدان در ادامه گفت: در تحقیقات مشخص شد مدیر وب سایت مذکور با انجام اقداماتی حرفه ای قصد پاک کردن رد پای خود را داشته و شناسایی را بسیار دشوار کرده بود.

این مقام انتظامی تصریح کرد:کارشناسان ما با استفاده از اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم  که دانش آموز دبیرستانی بود را شناسایی و ضمن جمع آوری تمامی دستگاه های دیجیتال موجود در محل زندگیش، وی را دستگیر کردند.

وی افزود:متهم که به شگردهای حرفه ای خود ایمان داشت ابتدا منکر هرگونه ارتباط خود با پرونده شد ولی در رویارویی با ادله و مستندات انکار ناپذیر رایانه ای چاره ای جز اعتراف برای خود ندید و اظهار داشت بدون اطلاع والدین اقدام به ایجاد وبلاگ و بارگذاری عکس های مستهجن نموده است که با تکمیل تحقیقات، متهم به همراه پرونده به مرجع قضایی اعزام و برای وی قرار کفالت صادر شد.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان از شهروندان خواست اگر در وب گردی های خود با وب سایت یا وبلاگ هایی با محتویات مستهجن و مبتذل برخورد کردند سریعا مراتب را به بخش فوریت های سایبری و گزارش مردمی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir یا به شماره تلفن 0812182674 گزارش دهند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.