عثمانی در نطق میان دستور:

آموزش و پرورش زیربنایی‌ترین وزارتخانه ماست

نماینده بوکان گفت: متاسفانه به زیربنایی ترین وزارت خانه یعنی آموزش و پرورش، در حد یک روبنا نیز توجه نمی‌شود.

عثمانیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد قسیم عثمانی در نطق میان دستور امروز (12 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات 7 اسفند و استمرار آن در دهم اردیبهشت ماه نشان از وفاداری مردم به نظام بود اظهار داشت: باید قدر این ملت را بدانیم و از تلاش در جهت خدمت به آنها دریغ نکنیم.

نماینده بوکان با گرامیداشت سالروز شهادت مطهری و روز معلم اظهار داشت: معلمان و اساتید از روح و جان خود برای تجهیز دانش آموزان به سلاح دانش استفاده می‌کنند و باید در برابر آنان سر تعظیم فرود آورد.

وی با اشاره به روز کارگر تصریح کرد: این روز را به قشر تلاش کارگری تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم تلاش آنان منجر به تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شود.

عثمانی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش زیربنایی‌ترین وزارتخانه ماست گفت: اما متأسفانه به این وزارتخانه کلیدی در حد یک وزارتخانه روبنا نیز توجه نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: متأسفانه دولت‌ها و مجالس مختلف دوره کاری و افق فعالیتشان را 4 ساله و حداکثر 8 ساله می‌دانند و توجه به آموزش و پرورش در این سالها آنطور که باید و شاید دیده نمی‌شود.

عثمانی با اشاره‌ای فهرست‌وار به مشکلات حوزه آموزش و پرورش گفت: ناچیز بودن سرانه مدارس یکی از مشکلات بزرگیست که باید حل شود چرا که این مبلغ ناچیز است و به صورت ناقص نیز تخصیص پیدا می‌کند.

نماینده بوکان با انتقاد از انتسابات سلیقه‌ای که بعضا در این وزارتخانه صورت می‌گیرد اظهار داشت: علاوه بر این حق‌الزحمه‌های ناچیز فرهنگیان به موقع و به همه پرداخت واریز نمی‌شود.

وی با اشاره به عدم توازن مکان‌های آموزشی در برخی از جاهای کشور تصریح کرد: ضمن اینکه نظام رتبه بندی فرهنگیان ناقص است و پاداش پایان خدمتشان نیز به همه پرداخت نشده است.

عثمانی با اشاره به مشکل مسکن فرهنگیان متذکر شد: یک فرهنگی با این حقوقی که میگیرد طی 30 سال نیز نمی‌تواند صاحب مسکن شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از این مسئله که نه آموزش باقی مانده است و نه شأن و جایگاهی برای معلم اذعان داشت: باید آموزش و پرورش را از نو ساخت که این ساختمان در گرو طرحی نوست که متأسفانه در وزیر آموزش و پرورش این دیدگاه وجود ندارد و دولت باید در این زمینه چاره اندیشی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار