نظافتی:

مسیر عبور اتوبوس‌های ایرانی از بغداد به سمت کربلا امروز باز شد

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: راه عبور برای ۸ اتوبوس زائران ایرانی که قرار بود از سامرا به سمت کربلا بروند، باز شد.

مسیر عبور اتوبوس‌های ایرانی از بغداد به سمت کربلا، ساعت ۳ بامداد امروز باز شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره توقف چند دستگاه اتوبوس زائران ایرانی در ده کیلومتری بغداد گفت: ساعت 2 یا 3 صبح راه عبور برای اتوبوس زائران ایرانی باز شد و الان همه زائران به سلامت در کربلا مستقر شده اند.
 
وی ادامه داد: نیروهای امنیتی عراق بعد از حادثه تروریستی بغداد 8 دستگاه اتوبوس زائران ما را که از سامرا به سمت کربلا می رفتند را به دلیل مسائل امنیتی متوقف کردند که حدود 300 زائر  برای چند ساعت در پشت دروازه های بغداد منتظر اجازه عبور ماندند؛ البته در آن زمان نیروهای امنیتی عراقی اجازه تردد هیچ ماشین سنگینی را به بغداد نمی دادند که با تلاش های صورت گرفته این مسئله برطرف شود.
 
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: ما تا 3 روز هیچ زائری را در سامرا، کاظمین و بغداد نداریم و طبق برنامه امروز، فردا و پس فردا هیچ زائری را در این سه شهر نداریم و تمام زوار ایرانی در نجف و کربلا مستقر هستند.
 
نظافتی با بیان اینکه حتی اگر حادثه تروریستی بغداد به وقوع نمی پیوست نیز ما از امروز به مدت 3 روز هیچ زائری را در بغداد، کاظمین و سامرا نخواهیم داشت، افزود: کاروان ها یا تا دیروز به کاظمین و سامرا رفته اند و یا بعد از این 3 روز به سامرا و کاظمین خواهند رفت.
 
وی خاطر نشان کرد: لغو پروازها نیز حداکثر تا 3 روز ادامه دارد، جرا که ما زائری در کاظمین و بغداد در این مدت نداریم و پروازها را برای نزدیکی مسیر به نجف برده ایم.
 
منبع: نسیم آنلاین
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار