14 اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب همزمان با نمایشگاه کتاب افتتاح می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: 14 اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب همزمان با نمایشگاه کتاب با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

14 اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب همزمان با نمایشگاه کتاب افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم بازدید خبرنگاران از نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با بیان این‌که فاز اول نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب چهاردهم اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود، اظهار داشت: در این زمان نمایشگاه شهر کتاب با حضور رئیس جمهور افتتاح و مردم از 15 اردیبهشت از این نمایشگاه بازدید می کنند.

وی افزود: عوارضی تهران - قم هیچ گونه عوارضی از خودروها در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب دریافت نمی‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در بهار سال اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که شهرداری تهران به آن پرداخته است بحث اتصال شمال شهر به جنوب جغرافیایی شهر تهران است که با این امر عدالت اجتماعی در تهران برقرار می‌شود.

عبدالهی اضافه کرد: نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب نماد مدرن شهری بوده که نقش آن در اقتصاد مقاومتی بسیار منحصر به فرد است.

وی به نقش نمایشگاه‌ها که در ارتباط بین‌المللی بسیار مهم است اشاره کرد و گفت: جشنواره‌های نمایشگاه های بین‌المللی تخصصی یک برند برای کشور بوده که بدون شک در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به آن پرداخته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر همجواری نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: دسترسی به این نمایشگاه  از بزرگراه تهران – قم، تهران- ساوه، ریل راه آهن جمهوری اسلامی  و همچنین مترو امکان‌پذیر است.

عبدالهی با بیان این‌که این نمایشگاه یک منطقه اقتصادی محسوب می‌شود، تصریح کرد: شرایط موقعیتی این نمایشگاه را به یک قطب اقتصادی کشور و شهر تهران تبدیل می‌کند.

وی با بیان این‌که فاز اول نمایشگاه بین‌المللی آفتاب این هفته افتتاح می‌شود، یادآور شد: بعد از افتتاح این نمایشگاه برای تکمیل فاز دو و سه کارگران به کار خود ادامه می‌دهند تا پایان سال نمایشگاه ملی بین‌المللی در این مکان برگزار شود.

معاون خدمات شهری شهر داری تهران با اشاره به  وسعت 160 هکتاری این نمایشگاه تصریح کرد: وسعت این نمایشگاه در آینده به 300 هکتار خواهد رسید چرا که این مکان از سه بخش اصلی نمایشگاهی محور چهار باغ به عنوان محل گذر و اوقات فراغت  و همچنین مراکز تجارتی همایش‌ها هتل‌ها و مساجد و مراکز اداری تشکیل می‌شود.

عبدالهی با تاکید بر این‌که 200 هزار متر مربع مجموعه ابنیه در این مکان ساخته شده که شامل سالن‌ها، تاسیسات، تونل‌های زیرزمینی، موتورخانه‌ها و ... می‌شود، افزود: طرح افق 1400 این نمایشگاه یک میلیون متر مربع مساحت خواهد داشت که در آن 14 سالن، هتل‌های 5 ستاره، مساجد و سالن‌های اداری ساخته می‌شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر این نمایشگاه هفتاد هزار متر مربع سالن‌های مفید دارد، یادآور شد: این سوله‌ها از یک طراحی ویژه برخوردار بوده و ارتفاع بزرگ‌ترین سوله این مکان 30 متر مربع و به طول 123متر است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این‌که کل مجموعه‌های ساخته شده نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب 20 درصد سطح اشتغال خواهد بود،افزود: هشتاد درصد این نمایشگاه فضای سبز، باغ‌راه‌ها، باغ ایرانی و خیابان‌ها خواهد بود.

عبدالهی به متراژ 1500 متری چهارباغ اشاره کرد و گفت: آب‌نمایی با قطر 80 متر در وسط این چهار باغ تعبیه شده که شهروندان می‌توانند از فضای آن برای گذران اوقات فراغت استفاده کنند.

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه بیش از 120 هزار متر نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد،افزود: 50 هزار آن چادر و 70 هزار متر آن بنای مفید است.

عبدالهی با تاکید بر این‌که متروی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب از  امروز با فاصله 30 دقیقه‌ای آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: این ایستگاه در خط یک مترو واقع شده و در آینده تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این‌که در میادین‌ اصلی شهر اتوبوس‌هایی برای خدمات دهی به شهروندان تهرانی و انتقال آن‌ها به نمایشگاه بین‌المللی تعبیه شده است، گفت: در شمال این نمایشگاه ون و اتوبوس استقرار داده شده تا بتواند بازدید کنندگان را در این مکان جا به جا کنند.

عبدالهی اضافه کرد: در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تاکسی هایی برای خروج شهروندان از نمایشگاه مستقر است.

وی با تاکید بر این‌که در غرب حرم مطهر و روبروی دانشگاه شاهد زمینی با وسعت 40 هزار متر برای استقرار چادرهای شخصی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این زمین گنجایش 20 هزار خودرو شخصی را برای شهروندانی که از نقاط مختلف  به نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌آیند را دارد.

عبدالهی ادامه داد: ون‌هایی برای جابه جایی مسافرانی که با ماشین‌های شخصی خود برای بازدید از نمایشگاه کتاب خواهند آمد در نظر گرفته شده که آن‌ها به صورت رایگان مردم را جا به جا خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این‌که 54 کیوسک پذیرایی برای خدمات‌دهی به شهروندان در این نمایشگاه جانمایی شده است، گفت: برای شهروندانی که از استان‌های دیگر جهت بازدید از این نمایشگاه می‌آیند محله‌های مشخصی  تعیین شده و همچنین خوابگاه‌های دانشجویی برای استقرار 5 هزار دانشجو برای شهرداری تهران درنظر گرفته شده است.

عبدالهی افزود: ایستگاه 123 آتش‌نشانی و نام شهدا مدافع حرم در این نمایشگاه ساخته شده و همچنین ایستگاه‌های متعدد دیگری در سطح شهر تهران در حال تکمیل هستند.

وی اضافه کرد: 150 تن نیروی آتش‌نشانی در سه شیفت کاری در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب مستقر هستند تا در خصوص خدمات‌دهی به شهروندان اقداماتی را انجام دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: 50 دستگاه اتوبوس در میادین اصلی شهر مانند تجریش، رسالت، پایانه‌های اتوبوس میدان صنعت و... برای جابه‌جایی مسافران و انتقال آن‌ها به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار