در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان؛

حسینی: در مجلس دهم اکثریت غالب وجود ندارد/ مستقلین تمام تخم‌مرغ‌هایشان را در سبد حمایت از دولت یازدهم قرار نمی‌دهند

وزیر سابق دولت نهم گفت: در مجلس دهم اکثریت غالب وجود ندارد.

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت مجلس دهم اظهار داشت: در مجلس آینده اکثریت غالب وجود ندارد و هیچ‌کدام از جناح‌های سیاسی اکثریت قاطع را در دست ندارند.

وی در ادامه افزود: اگر هرکدام از جریان‌ها با کمک مستقلین اکثریت شوند، طیف و جناحی در مقابل‌شان قرار دارد که تعداد قابل توجهی هستند

وزیر سابق دولت نهم با تاکید بر اینکه نقش افرادی که به عنوان مستقل وارد مجلس می‌شوند در شکل‌گیری هیئت رئیسه مجلس تعیین کننده است، گفت: رقابت نزدیک است و به نظر می‌رسد باید مبنای تقسیم مسئولیت‌ها بر تعامل و همکاری باشد و اگر هرکدام از جریان‌ها در دیدگاه‌های خودشان اعم از چینش مسئولیت‌ها، طرح‌ها و لوایح پافشاری کنند، مجلسی پرتنش را پیش رو خواهیم داشت.

حسینی با بیان اینکه نقطه مشترک همکاری‌ها خواسته‌های مردم و مسائل اقتصادی و معیشتی است که باید از سوی نمایندگان مجلس دهم پیگیری شود، افزود: شاید یکی از دلایلی که نمایندگان مجلس نهم مقبولیت لازم را برای حضور مجدد در مجلس آینده را نداشتند، کم‌کاری‌هایی است که در سه سال اخیر انجام شده، البته مقداری از آن به دولت بر می‌گردد، اما مردم این ضعف را از چشم نمایندگان نیز می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه در سه سال اخیر کارهای عمرانی در کشور کاهش پیدا کرده و همچنین فرصت‌های شغلی ایجاد نشده است، ادامه داد: این مسائل باعث شد که مردم به این نمایندگان رای ندهند، اما نمایندگان جدید باید این مسئله را جبران کنند و کمبودهای موجود و توقعات مردم را در مجلس آینده رفع و پیگیری کنند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس دهم در یکسال آینده با مشکلاتی مواجه هستند، تصریح کرد: فضای داخلی کشور به سمت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می‌رود و ممکن است خواسته‌های مردم تحت‌الشعاع قرار گیرد، اما باید اقدامات و پیگیری‌ها انجام شود و همچنین نظارت بر قوه مجریه وجود داشته باشد تا برای مردم ملموس شود، در غیر این صورت این نمایندگان نمی‌توانند پایگاه مردمی‌شان را حفظ کنند.

حسینی اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به تعبیر خودشان معتقد هستند، نیروهای درجه 3 خود را به مجلس فرستاده‌اند، در این صورت مجلسی که باید در راس امور باشد، از نمایندگانی تشکیل می‌شود که تجربه کافی ندارند و طبیعتا با مشکل مواجه خواهند شد، البته آنها قصد جبران این موضوع را در اتاق فکر دارند، اما زیبنده مجلس نیست که گروهی از بیرون مجلس را هدایت کنند.

وزیر سابق دولت نهم در ادامه افزود: اگر طیف اصلاح‌طلبان نیروهای کارآمد و باتجربه کمتری در مجلس دارد، باید از توان فکری و تجربه اصولگرایانی که در این مجلس حضور دارند، استفاده کند تا مسائل مردم مدنظر قرار گیرد. همچنین باید اقتصاد مقاومتی پیگیری و برنامه ششم توسعه بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه در سال پایانی دولت هستیم و مشخص نیست چه طیف و جریانی دولت آینده را در اختیار داشته باشد، خاطرنشان کرد: قطعا اکثر مستقلین این موضوع را مورد توجه قرار خواهند داد و همه تخم‌مرغ‌های خودشان را در سبد حمایت از دولت یازدهم و این طیف سیاسی قرار نخواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار