رشد اقتصادی کانادا کاهش یافت

اقتصاد کانادا در ماه فوریه با کاهش یک دهم درصدی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لاپرس کانادا: اقتصاد کانادا در حالی که سال جدید را با قوت بیشتری شروع کرده بود، در فوریه اولین رکود ماهیانه خود از سپتامبر سال گذشته را به ثبت رساند. بنابر اعلام مرکز آمار کانادا، تولید ناخالص داخلی این کشور در ماه فوریه، یک دهم درصد کاهش یافت. در حالی که در ماه ژانویه 6 دهم درصد رشد یافته بود.

بنابر پیش بینی موسسه تامسون رویترز، این رکود پس از 4 ماه رشد متوالی و مطابق با انتظار اقتصاددانان رخ داده است.

داگ پورتر، اقتصاددان ارشد بانک مونترال گفت: هر چند کاهش ماهانه تولید ناخالص داخلی هیچگاه خبر خوشی نیست اما این امر از مدت ها پیش مورد انتظار بود، با این حال باعث نمی شود خوشحالی ناشی از رشد اقتصادی آغاز سال فراموش شود.

وی افزود: با رشد ثابت آغاز سال و با در نظر گرفتن افزایش بهای نفت و تدابیر مالیاتی که رونق اقتصادی به دنبال دارند، احتمالا در کل سال 2016 به رشد 1.8 دهم درصدی خواهیم رسید.

بانک کانادا به تازگی به دنبال برنامه های دولت فدرال برای افزایش هزینه ها در بودجه، پیش بینی خود را برای سال جاری افزایش داد. همچنین سرمایه گذاری های اوتاوا ممکن است تا حدودی بخشی از خسارت های ایجاد شده ناشی از افت قیمت نفت را جبران کند. در این میان، اقتصاددان بانک سی آی بی سی معتقد است، ضعف نتایج اقتصادی در ماه فوریه نشانه ای برای عملکرد اقتصادی در کل سال خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار