در نشست مشترک ولایتی و یان‌کوبیش مطرح شد؛

طرح‌های توطئه آمیز کشورهای غربی برای تجزیه کشورهای منطقه/همکاری‌های خوبی میان سازمان ملل و ایران در مساله عراق وجود دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح‌های توطئه آمیز کشورهای غربی برای تجزیه برخی کشورهای منطقه با بیداری ملت‌های این کشورها هرگز محقق نخواهد شد.

 به گزارش احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، "علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز 12 اردیبهشت ماه "یان کوبیش" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق  در خصوص تحولات منطقه ، مسائل عراق و ضرورت مقابله با تروریست دیدار و تبادل نظر کردند.

ولایتی در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای حرکت‌های جریان تکفیری و تروریستی اقدامات جدی و عملی را در جهت مبارزه با تروریسم انجام داده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور ادامه داد: ما معتقدیم که حامیان تروریست در منطقه بحران‌های ناشی از این حرکت را خواهند دید و پیش بینی ایران مبنی بر اینکه آتش این تروریست‌ها دامن خود حامیانش را گرفت به وقوع خواهد پیوست؛ لذا این کشورها باید در مقابله با تروریسم مانند جمهوری اسلامی ایران اقدامات جدی را انجام دهند.

وی ادامه داد: کشورهای غربی و برخی کشورهای مرتجع منطقه می‌‌خواهند با طرح‌های توطئه آمیز کشورهای مانند سوریه و عراق را تجزیه نمایند که ملت‌های منطقه با بیداری و هوشیاری هرگز نمی‌گذارند که این امر محقق شود.

ولایتی با اشاره به حمایت ایران از برقراری دموکراسی در عراق بیان داشت: ما اعتقاد داریم که امروز عراق در مقطع حساسی از منظر سیاسی قرار دارد و تحولات جدیدی در این کشور اتفاق افتاده است ما از دموکراسی در کشوری که  سابقه کودتاهای مختلفی را تجربه کرده حمایت می‌کنیم. باید تلاش شود تا در وضعیت فعلی عراق با ایجاد دموکراسی و تشکیل نهادهای حکومتی این کشور بتواند به فعالیت‌های خود در عرصه‌های جهانی ادامه دهد.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: امیدواریم به زودی شاهد آرامش در این کشور باشیم همه باید از تمامیت عرضی و وحدت عراق حمایت کنیم؛  چرا که امنیت ها کشورها در منطقه به یکدیگر وابسته است.

در ادامه این دیدار "یان کوبیش" نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق اظهار داشت: همکاری‌های بسیار خوبی میان سازمان ملل و ایران در مورد مساله عراق وجود دارد ما امروز شاهد چالش‌های تروریست در منطقه هستیم.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق ادامه داد: در عراق تعداد فراوانی آوره درون سر زمینی وجود دارد که موجب بحران انسانی شده و در کنار این بحران کاهش بهای نفت در سطح بین المللی نیز باعث شده تا مشکلاتی برای اقتصاد عراق به وجود آید.

"یان کوبیش" در بخش پایانی سخنانش درباره اتفاقات اخیر عراق خاطر نشان کرد: در روزهای اخیر شاهد مشکلاتی جدیدی در کشور عراق بودیم جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد تلاش‌های فراوانی برای حل این مشکلات و برقراری امنیت در عراق انجام دادند در بحث مبارزه با تروریسم نیز نیروهای ارتش و مردمی عراق دست آورده‌های فراوانی را به دست آوردند که ما امروز در این دیدار ضمن حمایت از این پیروزی‌ها در مورد این مساله تبادل نظر کردیم.

لازم به ذکر است که نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد سال گذشته نیز در سفر به ایران با مقامات کشورمان دیدار و پیرامون مساله عراق گفتگو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار