تلاش آمریکا در جلب همکاری روسیه برای توقف درگیری ها در سوریه

وزیر خارجه آمریکا گفت واشینگتن به دنبال جلب همکاری روسیه در زمینه توقف درگیری ها در سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد این ساعات بسیار مهم است و وی به دنبال همکاری روسیه در اطمینان خاطر یافتن از این موضوع است که دولت سوریه به توقف درگیری ها پاسخ مثبت می دهد.

در پی حملات موشکی گروه های مسلح تروریست به مناطق مسکونی شهر حلب سوریه در بیست و چهار ساعت گذشته بیست و پنج نفر شهید و بیش از هشتاد زخمی شده اند.آخرین حملات گروه های مسلح به دو منطقه خالدلیه و خیابان النیل در حلب بوده است. سکنه شهر الحسکه برای ابراز همبستگی با مردم حلب تجمع کردند.

بر این اساس 9 روز است که سوری ها در شهر حلب با حملات خمپاره ای و موشکی گروه های مسلح روبر هستند. این گروه ها به صورت مستمر مناطق این شهر شمالی سوریه را هدف حملات موشکی و خمپاره ای خود قرار می دهند.

بیش از یک هزار و پانصد گلوله خمپاره و موشک علیه غیرنظامیان حلب شلیک شده است و در پی این حملات صدها غیرنظامی شهید و زخمی شده اند. در میان قربانیان شمار زیادی زن و کودک هستند. اطراف بیمارستان العربی و میدان قلعه جی در دو منطقه خالدیه و خیابان النیل با بیشترین حملات موشکی عناصر مسلح تروریست روبروست.

بیشتر این عناصر وابسته به گروهک تروریستی جبهه النصره هستند. همچنین این حملات موشکی اطراف ساختمان شهرداری و میدان سعد الله الجابری این شهر را هدف قرار داده است. در همه این مناطق پرجمعیت غیرنظامیان زندگی می کنند. حملات تروریستی به شهر حلب با ابراز همبستگی سوری ها روبرو شده است. سکنه شهر الحسکه با برگزاری تجمعی با سکنه حلب ابراز همدردی و اقدامات تروریست های تکفیری را در این شهر محکوم کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار