رادیو بین المللی فرانسه: ایران توان موشکی خود را افزایش می‌دهد

رادیو بین المللی فرانسه در گزارشی تصمیم ایران برای تقویت توان موشک‌های بالستیک خود را پوشش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی فرانسه در گزارشی اقدام نمایندگان مجلس ایران را در تصویب لایحه افزایش توان موشکی این کشور پوشش خبری داد.مجلس کنونی ایران که پایان دوره آن نزدیک است، قانون جدیدی در تقویت توان موشکی بالستیک ایران تصویب کرد. تصویب این لایحه جز آخرین تصمیمات پارلمان کنونی ایران است. 

در این قانون تصریح شده است که دولت باید اقداماتی برای توسعه و افزایش توان موشکی کشور به کار گیرد. بر اساس همین ماده قانونی دولت باید ظرفیت های پدافند هوایی کوتاه برد، میان برد و دور برد کشور را نیز افزایش دهد. 

برنامه موشکی بالستیک ایران با انتقاد آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان مواجه شده است و حتی آمریکا بعد از آنکه ایران موشک های بالستیک دیگری را آزمایش کرد تحریم های جدیدی را علیه تهران وضع کرد. بعد از این تحریم ها "حسن روحانی،" رئیس جمهور، و دیگر مسئولان بلند پایه ایران اعلام کردند که می خواهند توان موشکی بالستیک خود افزایش دهند. آمریکا و کشورهای اروپایی این آزمایش های موشکی ایران را تحریک آمیز و بی ثبات کننده توصیف کرده اند. ایران در ماه مارس امسال یک موشک بالستیک هدایت شونده با برد 2000 کیلومتر آزمایش کرد.

ایران با وجود امضای توافقنامه هسته ‏ای 14 ژوئن ‏‏سال ‏‏2015 با قدرت ‏های جهانی(آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) و در نتیجه آن، ‏برداشته شدن ‏تحریم ‏های بین المللی، در نظر ندارد برنامه موشکی خود را متوقف کند. تهران در توجیه این تصمیم نیز موضوع فروش میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات به کشورهای منطقه و به ویژه عربستان سعودی را مطرح کرده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار