بانک جهانی: بهای هر بشکه نفت به 41 دلار می‌رسد

بانک جهانی در گزارش سه ماهه خود پیش بینی کرد بهای نفت در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری افریکانیوز، بانک جهانی در گزارشی پیش بینی کرد که بهای نفت در بازارهای جهانی، در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت. 

این نهاد مالی، که هدف از آن کمک به پیوست اقتصادهای کمتر توسعه یافته به اقتصاد توسعه یافته جهانی است، در گزارش سه ماهه خود که درباره چشم انداز تولیدات محصولات پایه است پیش بینی کرد بهای نفت در بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۶ به طور میانگین به ۴۱ دلار در هر بشکه برسد. این در حالی است که همین نهاد در گزارش قبلی خود رقم ۳۷ دلار رابرای هر بشکه نفت در امسال پیش بینی کرده بود. 

بانک جهانی کاهش تولید نفت در عراق و نیجریه به علت اقدامات خرابکارانه و ناآرامی و همچنین کاهش نفت رسی در آمریکا را از جمله عوامل اصلی افزایش بهای نفت در امسال می‌داند. 

کاهش ارزش دلار برابر دیگر ارزهای معتبر جهان که در نتیجه آن، سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگری به جز دلار، برای خرید نفت تشویق می‌شوند؛ زیرا اینگونه، خرید نفت برای ‌آن‌ها ارزان‌تر تمام می‌شود، دیگر عامل تاثیر گذار در افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی در گزارش این نهاد مالی مطرح شده است. 

این نهاد بین المللی مالی با این حال هشدار می‌دهد در صورتی که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، تولید نفت خود را افزایش دهند و دیگر کشورهای غیر عضو نیز تولید خود را کاهش ندهند احتمال کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار