در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد:

یکپارچه سازی نشانی پستی 14 میلیون ساختمان شهری

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت پست گفت: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری مختصات جغرافیایی 14 میلیون ساختمان شهری،تکمیل می شود.

نصیری معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت پست در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با طرح یکپارچه سازی آدرس ها ی پستی اظهار داشت:
در تیرماه سال94 آیین نامه طرح استاندارد سازی نشانی مکان محور (GNAF) به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

وی افزود:طبق این آیین  نامه شرکت پست به عنوان ستاد مرکزی برای اجرای این طرح انتخاب شد که برهمین اساس کارگروه هایی تشکیل شد و برنامه هایی برای اجرایی کردن طرح یکپارچه سازی تدوین و به همه استان های کشور ابلاغ شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت پست گفت: یکی از فرآیندهای مهم و اولیه طرح یکپارچه سازی نشانی پستی این بود که تمام آدرس های ما باید طول وعرض جغرافیایی داشته باشند و برای همین در همه استان های کشور تیم ها و گروه هایی را تجهیز و تعیین مختصات جغرافیایی کدهای پستی را آغاز کردیم .

نصیری در ادامه تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 12 میلیون ساختمان در نقاط مختلف شهری ، تعیین مختصات جغرافیایی شده اند که قرار است تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمامی 14 میلیون ساختمانی که در سطح شهرهای کل کشور وجود دارند، مختصات جغرافیایی آن ها تکمیل شود.

وی در رابطه با تعیین مختصات جغرافیایی مناطق روستایی افزود:اولین کاری که برای تعیین مختصات جغرافیایی مناطق روستایی انجام می شود، به هنگام سازی آن ها است و به همین جهت در اواخر سال 94 این کار را در نقاط مختلف روستایی کشور آغاز کردیم و امید است تا پایان شهریور ماه سال جاری کل روستاها به هنگام سازی شوند و به علت برخی مشکلات در فرآیند کار، دسترسی ها و هزینه های صرف شده در این مناطق کار به کندی و سختی انجام می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت پست گفت: همزمان با انجام به هنگام سازی نقاط روستایی کشور ، کار تعیین مختصات جغرافیایی ساختمان های روستایی شروع می شود و در نقاط روستایی  که زودتر در آن ها به هنگام سازی صورت گرفته، اخذ عرصه هم انجام می شود و بر این اساس حدود 6 میلیون ساختمان در نقاط روستایی قرار دارد که باعث افزایش میزان به هنگام سازی است.

نصیری در ادامه تصریح کرد: کار به هنگام سازی نقاط روستایی در کشور از 3 ماهه چهارم سال94 آغاز شد و تمام نقاط روستایی حداکثر تا شهریور و 3 ماهه سوم سال 95 به هنگام سازی می شوند.

وی افزود: تمامی مکان ها و نقاطی که طرح به هنگام سازی نشانی در آن ها انجام شده است بلافاصله تعیین اخذ عرصه در آن ها صورت گرفته و مختصات جغرافیایی آن ها تعیین می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت پست در رابطه با روند اجرای این طرح گفت: در نقاط شهری از 14 میلیون ساختمان ، حدود 12 میلیون در معرض به هنگام سازی قرار گرفتند که قرار است تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری صد در صد آن ها تکمیل شود.

نصیری در رابطه با معابر بی نام و نشان و بی پلاک تصریح کرد: تمام نقاط کشور از نقاطی که بی نام و نشان هستند تا مکان هایی که نام و نشانی مشخصی دارند ، کد گذاری می شوند و بر اساس دستورالعمل های مشخص با نشانی فهرست خواهند شد.

وی گفت: در این آیین نامه استاندارد نشانی مکان محور (GNAD) اشاره شده که شهرداری ها، بهیاری ها با کمک شرکت پست و با هماهنگی استانداری ها تمام معابر بی نام و نشان و بی پلاک را ساماندهی کنند تا بانک اطلاعاتی ما بر اساس آن تکمیل شود که امیدواریم در مدت 3 سال با تولید یک نقشه مدون این طرح انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار