ایرلند به دنبال بازگشایی سفارتخانه در تهران

دولت ایرلند قصد دارد به منظور گسترش روابط تجاری با ایران، سفارتخانه خود را در تهران بازگشایی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آیریش تایمز، ایرلند برای بهبود روابط تجاری با ایران -- دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه -- قصد دارد سفارت خود را در تهران بازگشایی کند.

پس از لغو تحریم های اقتصادی ایران در ماه ژانویه سال جاری میلادی (4 ماه پیش)، کشورهای اروپایی به تجارت با این کشور علاقه نشان دادند. از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1990، ایران با 80 میلیون جمعیت، بزرگترین کشوری محسوب می شود که قرار است دوباره به بازار جهانی بپیوندد.

وزارت کشاورزی ایرلند و نمایندگان آژانس دولتی "بورد بیا" به همراه 17 شرکت فعال در زمینه صنایع غذایی هفته گذشته در قالب هیئتی تجاری به ایران سفر کردند. هیئتی دیگر از نمایندگان ایرلند نیز قرار است برای مذاکره در زمینه های بهداشتی، خدمات مالی و فناوری به تهران سفر کنند.

"چارلی فلاناگان،" وزیر امور خارجه ایرلند در گفتگو با آیریش تایمز اعلام کرد: در این زمینه من از عوامل سیاسی، اقتصادی و تجاری آغاز تجارت با ایران آگاه هستم. این مسئله به شرکت های ایرلندی کمک می کند فرصت های تجاری جدیدی در ایران کشف کنند.

سفارت ایرلند در تهران تا سال 2011 پابرجا بود. اما این سفارتخانه به دنبال بحران های مالی و به منظور کاهش مأموریت های دیپلماتیک در تهران، بسته شد. اقتصاد 400 میلیارد یورویی ایران بیش از سه دهه است که طعمه تحریمها شده است. لغو تحریم ها، 100میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را آزاد کرد.

به دنبال توافق هسته ای ایران و لغو تحریم های اقتصادی، تهران تاکنون با کشورهای فرانسه، ایتالیا و آفریقای جنوبی توافقنامه های تجاری امضا کرده است. نمایندگانی از کشورهای آلمان و روسیه نیز قرار است در ماه های آتی به این کشور سفر کنند.

سال گذشته تجارت ایرلند در ایران کمتر از 4 میلیارد یورو بود که بیشتر آن هم صادرات نوشیدنی های گازدار به ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهنك
۱۰:۱۲ ۰۳ تير ۱۳۹۶
باسلام با بازكشايى سفارت ايرلند در تهران با توجه به اينكه كشور طرفدار صلح و ازاده منش ميباشد اكثر ايرانيها موافقند. با تشكر از شما
آخرین اخبار