بزرگترین انتخابات غیردولتی کشور جمعه 24 اردیبهشت برگزار می‌شود

رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت هفته هلال احمر گفت:شعار امسال هفته گرامیداشت هلال احمر، بنی آدم اعضای یک پیکرند انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمتی رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت هفته هلال احمر در نشست خبری که امروز (دوشنبه) به مناسبت گرامیداشت هفته جمعیت هلال احمر برگزار شد، اظهار داشت: شعار جهانی هفته گرامیداشت هلال احمر، همه جا برای همه معرفی شده بود که بعد از یک ماه بررسی روی آن و تبدیل آن به یک شعار داخلی، بنی آدم اعضای یک پیکرند به عنوان شعار ملی امسال هفته هلال برگزیده شد. 

وی با بیان‌اینکه امسال،گرامیداشت هفته هلال احمر از 18 تا 24 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود ،افزود: در جهت تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) روز چهارشنبه در حرم این امام راحل حضور خواهیم داشت و در روز جمعه طبق طرح همه ساله جمعه، ایمان و ایمنی،؛نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه خواهد پرداخت .

رحمتی ادامه داد: روز شنبه؛ جوانی شعار مهربانی، هلال، آرامش و سلامت انتخاب شده است.

رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت هفته هلال با بیان اینکه به احتمال زیاد یکی از مقامات ارشد کشور در مراسم افتتاح رسمی خانه‌های هلال در سراسر کشور که روز شنبه اجرایی می‌شود حضور داشته باشند گفت: در تهران و به طور همزمان در هر استان به شکل ویدئو کنفرانس  یک خانه هلال افتتاح شده و طرح جدید استفاده از تیم‌های واکنش سریع سوانح که هم اکنون نوع استفاده از نیروهای آن بازنگری شده به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

رحمتی درخصوص برنامه‌های روز یکشنبه (95/2/19) هفته هلال گفت: در دومین روز از هفته هلال از 700 از امدادگران، داوطلبان جوان و پزشکان حاضر در طرح نوروزی جمعیت هلال تجلیل خواهیم کرد و بعد از ظهر این روز رئیس جمعیت بعد از سال‌ها در جلسه هیئت دولت حضور داشته و کارنامه فعالیت یکساله هلال را ارائه کرده از انها درخواست حمایت خواهد کرد.

وی درباره برنامه روز دوشنبه سومین روز از هفته هلال و بیستم اردیبهشت گفت: روز دوشنبه در دوازده استان به شکل رسمی و در بیمارستان رسول با حضور وزیر بهداشت طرح سلامت‌یار به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد تا بیمارانی که نیاز به حضور همراه داشته و از این قضیه مستثنی هستند به طور رایگان ارائه خدمت کنند.

رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت هفته هلال احمر درخصوص طرح سلامت‌یار افزود: طرح سلامت‌یار کار داوطلبانه‌ای است که افراد انجام دهنده این طرح حداقل 6 ماه دوره مرتبط را در حوزه وزارت بهداشت گذرانده و بیمارانی که درخواست کمک آنها را داشته باشند به طور رایگان و بدون اخذ هیچ گونه هزینه‌ای داوطلبان ما در خدمت انها خواهند بود.

رحمتی در خصوص برنامه روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت، تصریح کرد: در چهارمین روز از هفته هلال تفاهم‌نامه‌ای با ارتش جمهوری اسلامی در خصوص آموزش و آمادگی بیشتر نیروهای واکنش سریع سوانح نیروهای هلال انجام خواهد شد تا پاسخگوی مواقع بحرانی باشیم.

رحمتی رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت هفته هلال‌احمر در خصوص برنامه روز چهارشنبه 22 اردیبهشت افزود: در پنجمین روز از هفته هلال احمر با در نظر گرفتن شعار ایثار برای کاهش آلام بشری اختتامیه جشنواره هلال و رسانه را با حضور وزیر ارشاد در برج میلاد برگزار کرده و با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر از جمعی از ایثارگران دیدار کرده و در نهایت نماینده‌ ولی فقیه در جمعیت ملاقاتی با خانواده شهدای هلال خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص برنامه ششمین روز از هفته هلال احمر تصریح کرد: روز پنجشنبه 23 اردیبهشت با شعار امدادگران پیشگام مهربانی جمعی از نیروهای جمعیت هلال با مراجع اعظام تقلید دیداری خواهند داشت.

دبیر ستاد اجرایی گرامیداشت هفته هلال‌احمر در خصوص آخرین روز از این هفته گفت: در روز جمعه (24 اردیبهشت) بزرگترین انتخابات غیر دولتی کشور برای انتخاب رئیس جمعیت هلال به عنوان تشکلی مردم‌نهاد برگزار خواهد شد.

رحمتی افزود: بعد از انتخاب 2 نفر از جانب اعضای شورای عالی هلال و معرفی آن‌ها به رئیس جمهور، این مقام عالی رتبه از بین این 2 نفر، یک نفر را به عنوان رئیس جمعیت هلال‌احمر انتخاب خواهد کرد.

گفتنی است، انتخابات رئیس جمعیت هلال‌احمر هر 4 سال یکبار در کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار