کرمان؛

ترویج و رشد زایمان طبیعی در بافت

میزان زایمان طبیعی در شهرستان بافت 6درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بافت در همایش تخصصی ترویج زایمان طبیعی با اشاره به رضایتمندی از نحوه عملکرد ستاد ترویجی و رشد 6 درصدی زایمان طبیعی و بالاتر از میانگین کشوری در شهرستان بافت گفت:در سال 94 از تعداد 1525 نفر از زنان باردار 62 درصد آنان به صورت طبیعی زایمان نموده اند که در مقایسه با میانگین 44 درصدی سطح کشوری در شهرستان بافت این میزان اکنون 62 درصد است.

دکتر رفیع پور همچنین از حمایت ستاد خیریه علوی برای 123 نفر از بانوان باردار در روستاها خبر داد و گفت: این ستاد به منظور حمایت از بانوان باردار در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم روستایی هر دو ماه یکبار سبد کالا و تغذیه رایگان توزیع نموده است که همچنان ادامه دارد.

وی همچنین رشد 2 و یک دهم درصدی جمعیت را در شهرستان یکی از مشکلات فراروی مرکز بهداشت برشمرد و گفت: اکنون در کشور رشد جمعیت 9 و سه دهم درصد است که با توجه به این افزایش بایستی در خصوص حمایت از تغذیه و بهداشت مادران نیز تلاش کرد.

دکتر رفیع پور برگزاری همایش های تخصصی و ارائه راهکارهای بهداشتی و تخصصی را بویژه در روستاها و خانه های بهداشت ضروری خواند.
همایش یکروزه ترویج زایمان طبیعی با حضور 200نفر از پزشکان ،پرستاران،ماما و بهورزان مرکز بهداشت شهرستان بافت برگزار و آخرین داده ها و آموزشهای بهداشتی و درمانی ارائه شد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: ترویج ، زایمان ، طبیعی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار