29 دانشگاه در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) حضوری فعال دارند

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: 29 دانشگاه در این جشنواره حضوری فعال دارند و هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ رضوی در جامعه دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید ضیا‌ء هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم صبح امروز در نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در سالن شهید مفتح این وزارتخانه با اشاره به ارتقاء مقام معلم که سبب گسترش فرهنگ در جامعه است، اظهار داشت: در سال گذشته 16 جشنواره ملی در محور فرهنگ رضوی برگزار شد که در آن 14 دانشگاه به صورت همزمان عهده دار این جشنواره با خیر و برکت بوده و دانشگاه تهران 2 جشنواره را برگزار کرد. 

وی بیان کرد: سابقه درخشان جشنواره رضوی در ترویج فرهنگ رضوی بسیار درخشان است، به طوری که تا 4 هزار اثر تولیدی در جشنواره‌های گذشته به ثبت رسیده است.
 
ورود جدی دانشگاهیان در تبلیغ نهضت رضوی 
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه جشنواره امام رضا به منظور ورود جدی دانشگاهیان در عرصه فرهنگی و معنوی از رشد بسیار بالایی برخوردار بود، افزود: 29 دانشگاه در چهاردهمین دوره جشنواره حضوری فعال دارند و هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ رضوی و تشویق بینش و نگرش و همچنین سبک سیره رضوی در جامعه دانشگاهی است. 

وی ابراز داشت: متاسفانه بسیاری از اقدامات ما به دلیل منحصر بودن در قسمت تبلیغات و تشریفات فرهنگ رضوی و سیره اهل بیت به درستی جاری نمی‌شود و تعطیل کردن ایام و مناسبات مذهبی مقدمه اهداف بلند بالای ترویج و تبلیغ فرهنگ رضوی است که برای جامعه عمل پوشاندن به این مطلب باید به صورت جدی‌تر فرهنگسازی شود. 

نگاه ارزشی جشنواره امام رضا(ع) به مسائل ارزشی کشور 
هاشمی ادامه داد: نگاه ما به سیره رضوی یک نگاه ارزشمند است و با این دید می‌توان دستاوردهای بیشتری را کشف کرد. 

وی تاکید کرد: جشنواره امام رضا(ع) در 3 محور نهضت رضوی، اردوهای رضوی،‌ و جشنواره رضوی می‌باشد که در قسمت تشرف رضوی با مشارکت دستگاه‌های دولتی و ذیربط وزارت علوم در سال گذشته 15 هزار دانشجو را راهی مشهد مقدس کرد. 

وی عنوان کرد: ما امیدواریم در طرح اردوهای رضوی 50 هزار نفر دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور را به مشهد مقدس اعزام کنیم . 

معاون فرهنگی اجتماعی ادامه داد: در سال گذشته پیاده روی در مسیر نیشابور و امام رضا، 2 هزار نفر شرکت داشتند که پیش‌بینی می‌شود، این تعداد در امسال به 3 هزار دانشجو افزایش پیدا کند.
 
هاشمی ذکر کرد: در طرح تشکیل کانون‌های رضوی 30 کانون در جهت ترویج و نهادینه سازی الگوهای فرهنگی با نگاه خلاقانه و علمی ایجاد شده و این کار سبب تقویت هویت علمی و دینی کشور می‌شود. 

وی عنوان کرد: چهاردهمین دوره جشنواره در 7 کمیته علمی، فرهنگی، هنری، فرهنگی ادبی، طب، فضای مجازی، بین‌الملل، و بانوان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در کمیته علمی پژوهشی دانشجویان اهل سنت استقبال فراوانی از طرح رضوی داشته به طوری که دانشجویان دانشگاه های سیستان بلوچستان، لرستان و کردستان، در اردوهای رضوی حضوری فعال به عمل آورده‌اند که این برنامه تجلی وحدت ملی و دینی در کشورمان است. 

هاشمی عنوان کرد: در این دوره از جشنواره نشریات با محور فرهنگ رضوی با عناوین کاربردی، هنر سنتی، کاربردی و تجسمی و همچنین در کمیته طب دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت نظارت وزارت علوم شرکت فعال دارند. 

در ادامه این مراسم ایرج کجویی مدیر کل فرهنگ وزارت علوم گفت: این جشنواره مربوط به همه دانشجویان و دانشگاه‌های کشور است و در جهت ترویج نهضت رضوی و فرهنگسازی کشور برگزار می‌شود. 

جشنواره امام رضا(ع) سبب ارتقای  فرهنگ رضوی در کشور 
در ادامه مراسم سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد امام رضا(ع) گفت: آنچه که امروزه شاهد ارتقاء کیفی و کمی هستیم، فرهنگسازی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی رضوی در کشور است و این جشنواره به دنبال اجرای 2 هدف دهه کرامت و گفتمان سازی در فرهنگ رضوی با هدف ترویج آموزه‌های رفتاری و سیره رضوی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: انتشار فرهنگ رضوی در بین دانشجویان سبب دلدادگی بیشتر مردم به امام رضا(ع) شده است و آثار تولیدی این جشنواره بسیار فاخر بوده و برای محققان می‌تواند منابع خوبی برای تحقیق و تفحص و پژوهش باشد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار