افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور رئیس جمهور

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فردا با حضور رئیس جمهور در شهر آفتاب افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری تشریح فعالیت‌های فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، صبح امروز با حضور محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حامد طراحی رئیس فرهنگسرای کتاب و حجت‌الاسلام ‌و المسلمین حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در این مراسم محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به آماده‌شدن شهر آفتاب برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفـت: بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فردا با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، دکتر قالیباف شهردار تهران و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر آفتاب افتتاح می‌شود. افراد زیادی سال گذشته دغدغه این را داشتند که شهر آفتاب برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده نمی‌شود اما این مکان فراهم شد. اولین بار است که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از شهر تهران خارج می‌شود و امیدوارم مردم از آن استقبال کنند.

وی افزود: شهر آفتاب با سه سالن اصلی و بالغ بر 55 هزار مترمکعب در اختیار نمایشگاه کتاب تهران قرار می‌گیرد. امیدوارم از وسیله نقلیه عمومی به خصوص مترو برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران استفاده شود. هفته پیش مترو افتتاح شد و خودروهایی نیز از داخل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای حمل و نقل بازدیدکنندگان آماده است. همچنین امکان استفاده از اینترنت برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه وجود دارد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به راه‌های ورود به محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب (شهر آفتاب) برای بازدیدکنندگان شهرستانی اظهار داشت: شهرستانی‌های عزیز که از شمال و شرق به تهران می‌آیند، می‌توانند از اتوبان امام علی (ع) و از غرب از اتوبان آزادگان خود را به محل شهر آفتاب برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برسانند. امکان پارک 7 هزار خودرو هم در پارکینگ شهر آفتاب وجود دارد. 

صلاحی ادامه داد: هفتمین فرهنگسرای کتاب نیز فردا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده بهره‌برداری می‌شود. در سال‌های قبل نیز شهرداری تهران غرفه‌هایی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشت اما هفت سال است که در قالب فرهنگسرا در این نمایشگاه شرکت می‌کند. امسال فرهنگسرای کتاب، در مساحت 1300 مترمربع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به فعالیت می‌پردازد. حدود دو هزار ناشر در این نمایشگاه شرکت دارند که از آن میان، 360 غرفه به بخش دانشگاهی، 140 غرفه به بخش آموزشی و یک سالن مخصوص کودک و نوجوان در شمال شرقی شهر آفتاب و 903 غرفه به بخش عمومی اختصاص داده شده است و 27 کشور مهمان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند. مهمان ویژه این نمایشگاه کشور روسیه است.

وی تصریح کرد: امسال هنرمندانی چون علی نصیریان، سیما تیرانداز، الهام پاوه‌نژاد و هادی مرزبان در فرهنگسرای کتاب برای کتابخوانی حاضر می‌شوند. در عین حال ما هر روز 10 تئاتر در فضای فرهنگسرای کتاب مرتبط با کتابخوانی اجرا می‌کنیم. این فرهنگسرا تمام فعالیت‌های مربوط به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را در امر کتاب معرفی می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص فاز دوم شهر آفتاب بیان کرد: فاز دوم شهر آفتاب به هتل و آپارتمان‌هایی اختصاص دارد که شرکت‌کنندگان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مدت برگزاری نمایشگاه در آن سکونت کنند. این فاز از شهر آفتاب امسال احداث نمی‌شود. شهرداری در حال رایزنی با آستان مقدس حضرت امام خمینی (ره) است.

در ادامه مراسم حامد طراحی مدیر فرهنگسرای کتاب با اشاره به شرکت کانون‌های ادبی شهرداری تهران در سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: امسال ظرفیت فضای فرهنگسرای کتاب برای حضور علاقه‌مندان در آن به 250 می‌رسد. همچنین امکان خرید آنلاین محصولات روزنامه همشهری در نمایشگاه کتاب امسال فراهم شده است.

در ادامه مراسم، حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تشریح فعالیت‌های فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: از برنامه‌های فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، می‌توان به ایجاد ایستگاه مطالعاتی، دیدار با نویسندگان، پاتوق کتاب و ثبت‌نام رایگان برای کتابخانه‌های شهرداری تهران اشاره کرد و از جمله برنامه‌های مهم این فرهنگسرا جشنواره کتاب است که از نمایشگاه کتاب تهران آغاز می‌شود و تا پایان هفته کتاب ادامه دارد. همچنین فرهنگ‌ کارت این نمایشگاه‌ به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود که هم اکنون 10 هزار فرهنگ کارت آماده است و مبلغ آن 50 هزار تومان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار