همدان؛

برگزاری کارگاه آموزشی کشت زعفران در همدان

دبیر اجرایی نظام صنفی استان همدان از برگزاری کارگاه آموزشی کشت زعفران توسط این تشکل خبرداد.

برگزاری کارگاه آموزشی کشت زعفران در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ثریا شعبانی با اشاره به هدف برگزاری این کارگاه آموزشی  گفت: کارگاه آموزشی کشت زعفران با هدف ترویج کشت زعفران در استان همدان با توجه به کم‌آب‌بر بودن آن و به عنوان جایگزین کشت‌هایی که آب زیادی مصرف می‌کنند، برگزار شد.


وی افزود: آشنایی اعضا با کاشت، داشت و برداشت زعفران در راستای ایجاد اشتغال و درآمدزایی، آشنایی اعضا با اهداف و نحوه فعالیت نظام صنفی کشاورزی، آشنایی و هدایت اعضا با اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و اهداء گواهی آموزشی به شرکتکنندگان در دوره و هدایت در راستای استفاده از وام‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف برگزاری کارگاه آموزشی است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه هدف اصلی از برگزاری آموزش، ایجاد اشتغال و پیگیری آن تا رسیدن به بازار است، افزود: ۴۰ نفر از اعضا و کشاورزان عضو و غیر عضو نظام صنفی کشاورزی در این کلاس شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی کشت زعفران به شکل عملی و تئوری برگزار می‌شود، گفت: با توجه به شرایط استان همدان در زمینه بحران آبی، باید نسبت به کاشت محصولات کمآببر اقدام شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار