سرب چاشنی پنهان مواد مخدر/ مسمومیت با سرب 10 میلیون تومان هزینه دارو دارد

قائم مقام وزیر بهداشت از شیوع مسمومیت سرب در مصرف کنندگان مواد مخدر خبر داد.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت و گو خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اخیرا، برخی افراد جوان و میانسال به علت دردهای شکمی، دردهای مفصلی و بی‌حالی، به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کردند که در اغلب آنها علائم شکمی حاد مشاهده و در برخی نیز جراحی، چاره‌ی کار تشخیص داده شد.

وی عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، سودجویان، سرب را به علت بالا بودن جرم حجمی؛ به ترکیبات مواد مخدر از جمله تریاک اضافه می‌کنند و علائم مشاهده شده در این افراد ناشی از مسمومیت با این ماده است که در صورت تزریق مواد مخدر، با حالت شدیدتری در افراد بروز می‌کند.

حریرچی با بیان اینکه درمان این بیماری بسیار پرهزینه است؛ افزود: این بیماری تنها 10 میلیون تومان هزینه دارودرمانی را به گردن مصرف کننده می اندازد، از طرفی  هم درمان این بیماری تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

قائم مقام وزیر بهداشت عنوان کرد: این اپیدمی فشار زیادی را به سیستم بهداشتی و درمانی وارد می‌کند، چرا که افراد درگیر، انتظارات زیادی از بیمارستان ها دارند.

حریرچی با تاکید بر اینکه از خانواده‌ها تقاضا دارم اقدامات پیشگیرانه در این زمینه و اجتناب از مصرف مواد مخدر را سرلوحه قرار دهند، تصریح کرد: تا زمانی که مواد مخدر مصرف شود، این بحران ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار