عباس احمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری:

مخزن الاشرار در نمایشگاه كتاب عرضه می‌شود

عباس احمدی از انتشار كتاب طنز «مخزن الاشرار» و تجدید چاپ چند اثر دیگر خود در بیست و نهمین نمایشگاه كتاب تهران خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ عباس احمدی، شاعر و طنزپرداز كشور، با بیان اینكه در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، كتاب «مخزن الاشرار» برای نخستین بار از سوی انتشارات سوره مهر عرضه می‌شود، اظهار كرد: این اثر كه سال گذشته به چاپ رسیده است، در این دوره نمایشگاه كتاب در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این كتاب از چهل قطعه شعر در قالب‌های گوناگون از جمله غزل، مثنوی، قصیده، شعر آزاد و سی رباعی و دوبیتی طنز تشكیل‌شده است. این كتاب ‌بین سال‌های 85 تا حدود سال 92 سروده شده است و مضامین كتاب بیشتر به موضوعات اجتماعی و سیاسی اشاره دارد.

این شاعر همچنین از آماده سازی كتابی تازه خبر داد و گفت: آماده‌سازی كتاب «سكرت گاردن» را به تازگی به پایان رسانده ام و به زودی این اثر نیز از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید. این كتاب شامل آثاری است كه در شماره‌های مختلف نشریه طنز «سه نقطه» با همین نام منتشر كرده‌ام و اكنون قصد دارم این یادداشت های طنزآمیز را به صورت كتاب عرضه كنم.

احمدی تصریح كرد: «سكرت گاردن» نقیضه ای است بر منظومه «گلشن راز» شیخ محمود شبستری كه در آن آیین هایی همچون شیطان پرستی، بهایی، داعش، تكفیری و ... مورد نقد قرار گرفته است.

وی با اشاره به دیگر آثارش كه در نمایشگاه كتاب تهران عرضه خواهد شد، گفت: چاپ دوم كتاب «دانشگاه نامه» توسط انتشارات شهرستان ادب و چاپ ششم مثنوی دانشجویی توسط نشر سپیده باوران در نمایشگاه كتاب منتشر می شود.

عباس احمدی، شاعر طنزپرداز، متولد ۳۰ آذرماه ۱۳۵۷ در یكی از محلات قدیمی تهران، از كودكی به شعر و ادب علاقه مند بوده است و كار جدی شعر را از سال ۷۷ با حضور در انجمن های ادبی كرج و تهران آغاز كرده. وی دكتری منابع طبیعی دارد و استاد دانشگاه اراك است. مضمون بسیاری از طنزهای وی مسائل اجتماعی و اخلاقی است. از او پیش از این دو مثنوی بلند درباره‌ فضای دانشگاه منتشر شده است كه هر كدام حدود ۳۰۰، ۴۰۰ بیتی هستند. اولی «مثنوی دانشجویی» نام دارد و دومی «دانشگاه نامه».


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار