باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

3 تاکتیک داعش برای جلوگیری از سقوط "موصل" و "رقه" + تصاویر

تروریست های تکفیری داعش از 3 شیوه برای حفظ شهرهای راهبردی "موصل" و "رقه" استفاده کردند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست های تکفیری داعش منشا جنایت های انبوهی در منطقه  "غرب آسیا"  هستند که در سوریه و عراق خون های بسیاری ریخته اند.

این تروریست ها از مراکز اصلی حکومت یا به اصطلاح خودشان خلافت قدرت می گیرند و مناطق  اصلی حضور تروریست های تکفیری داعش در عراق شهر "موصل" و در سوریه شهر راهبردی "رقه" است.

3 تاکتیک داعش برای جلوگیری از سقوط


**داعش از "موصل" چگونه محافظت می کند؟

این دو شهر برای تروریست ها به اندازه ای مهم هستند که برای حفظ هرکدام از آن ها تاکتیکی را در نظر گرفته اند. برای مثال برای مقابله با حمله ارتش و نیروهای مردمی عراق در "موصل" ؛ اطراف این شهر را با "خندق"  محصور کرده اند.  برای حفر "خندق" در اطراف مرکز استان "نینوا" تروریست‌های تفکیری داعش از ساکنان "موصل" می‌خواهند که از هر خانواده حداقل یک نفر مشارکت کند.

3 تاکتیک داعش برای جلوگیری از سقوط

3 تاکتیک داعش برای جلوگیری از سقوط


اما سوال اینجاست چرا داعش به صورت گسترده تلاش می‌کند تا در اطراف "موصل" خندق حفر کند؟ پاسخ این است که شهر "موصل" در به اصطلاح خلافت تروریست‌های تفکیری داعش به شمار می‌آید و آنها تلاش می‌کنند هر طور که شده این شهر را حفظ کنند.

پس از آزادسازی "تکریت" و عملیات ارتش و نیروهای مردمی عراق عملیات آزادسازی شمال "صلاح الدین" و "الانبار"  و مرکط این استان یعنی رمادی را با موفقیت انجام دادند و همین امر نگرانی فرماندهان داعش را برای سقوط "مرکز استان نیوا" افزایش داد.

علاوه بر این اگر شهر "موصل" از سوی ارتش و نیروهای مردمی آزاد شود؛ این باور در ارتش و نیروهای مردمی سوریه نیز بوجود می‌آید که می‌توانند دژ خلافت داعش در استان "رقه" را سرنگون کنند و لذا فعالیت از این سوی مرز به سمت مرزهای سوریه منتقل خواهد شد و آغاز فروپاشی تدریجی داعش کلید خواهد خورد.



**داعش از "رقه" چگونه محافظت می کند؟

تروریست های تکفیری داعش برای محافظت از شهر راهبردی "رقه" اخیرا دست به اقدام قابل تاملی زده اند. آن ها با استفاده از چادر سرتاسر خیابان های این شهر را پوشانده اند تا پهپادهای روسی و آمریکایی و سوری نتوانند مواضع آن ها را شناسایی کنند.

3 تاکتیک داعش برای جلوگیری از سقوط
3 تاکتیک داعش برای جلوگیری از سقوط


شبکه العالم گزارش داد:  گروه تروریستی داعش برای پنهان شدن از دید پهپادهای شناسایی، خیابان های شهر "رقه" را با چادر، پوشانده اند. عناصر گروه تروریستی داعش که در شهر "رقه"، تحت محاصره هستند، برای در امان ماندن از پهپادهای جاسوسی، که اطلاعاتی دقیق از تردد این عناصر مخابره می کنند، اقدام به چادر کشیدن بر خیابان های این شهر کردند.

به نوشته وبگاه شبکه "روسیا الیوم"، تصاویر به دست آمده از شهر "رقه"، نشان می دهد که خیابان های این شهر، با چادرهایی پوشانده شده اند تا عناصر این گروه بتوانند آزادانه در خیابان ها تردد کنند.

این تصاویر را فعالان حقوق بشریِ "رقه"، منتشر و تاکید کردند که این چادرها به منظور جلوگیری از جاسوسی پهپادها ایجاد شده اند. این اقدام داعش، پهپادهای آمریکایی نظیر US MQ-9 Reaper را که 17 میلیون دلار قیمت دارند و قادر به اجرای عملیات مراقبت از ارتفاعات بسیار بلند و انجام ماموریت حمله نظامی است، ناکارامد کرده است.

3 تاکتیک داعش برای جلوگیری از سقوط


در حقیقت تروریست های تکفیری داعش از سه تاکتیک برای محافظت از موصل و رقه استفاده می کنند و آن "حفر تونل در زیر زمین"، "ایجاد خندق در اطراف شهر" و "پوشاندن معابر با چادر" است.

"استیو وارن" سرهنگ آمریکایی گفت: این روش (استفاده از چادر برای پوشاندن شهر)، برای ما تازگی ندارد. وی ادامه داد: داعش، یک سال پیش، به صورت گسترده، از همین تاکتیک در "رمادی" و دیگر اماکن استفاده کرد؛ آن ها از تاکتیک تونل نیز استفاده می کنند.

تروریست های داعش مردم سوریه را مجبور به پرداخت هزاران لیر برای پوشاندن معابر "رقه" می کنند و این طرح در حقیقت برای محافظت از قلمرو داعش و فرماندهانش اجرایی شده و ارتباطی به محافظت از مردم ندارد.


**آیا طرح پوشاندن رقه با چادر خللی در عملیات اتاق جنگ "مسکو-دمشق" خواهد داشت؟  

جنگنده های ائتلاف و اتاق عملیات "مسکو-دمشق" ، ده ها تروریست تکفیری را در سوریه کشتند و به نظر نمی رسد این طرح  (استفاده از چادر برای پوشاندن شهر)،   بتواند خللی در بمباران های آتی "کرملین" داشته باشد.

تروریست های داعش برای آنکه از رصد و پایش ارتش سوریه ، ارتش روسیه و ائتلاف ضد داعش در امان بمانند چنین طرحی را پیاده کرده اند و "رقه" روزهای توام با سکوتی را می گذراند .

به عبارت بهتر طرح پوشاندن خیابان ها از دسترس نیروهای عراقی و ائتلاف در گذشته شکست خورده بود و این طرح موجبات آزاد سازی "رمادی" مرکز استان  "الانبار" را فراهم کرد.

به نظر می رسد طرح تروریست های داعش برای "رقه" به دلیل محافظت از فرماندهان میدانی این گروه تروریستی باشد؛ هرچند که در این زمینه به توفیق نائل نشدند و فرماندهان داعش یکی پس از دیگری در بمباران ها کشته می شوند.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۵
فقط با از کار انداختن سیستمهای مخابراتی داعش می توان انها را از پناهگاه بیرون کشید وزودتر نابود کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
فكر كنم آزاد سازي موصل در وحله اول مهمتر باشد بايد تمام نيروها را در اطراف موصل جمع كرد و يك حمله غافلگير كنند و برق آسا انجام داد و در مرحله بعدي همين نيرو ها را براي آزادي رقه بكار برد تركيبي از نيروهاي عراقي و سوري ومشترك
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
ابتدا از بالا مواد آتش زا روی کلیه چادرها بریزند وبلا فاصله آتش بزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
آفرين آفرين ،صلوات
Germany
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
آخه چهارتا داعشی شپشو از تاکتیک چی میفهمن؟ این چندتا تاکتیک پیش پا افتاده هم آمریکا و اسرائیل نجس بهشون یاد دادن همونطور که سلاح بهشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
لعنت به داعشی های حرامزاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
این تاکتیک هایی که به کار میبرن منو یاد جنگ های قرون وسطی انداخت، حتما تو خندق ها هم سوسمار میندازن در ضمن
چه تعطیلایی هستن این داعشی ها، الان تمام پهپادهای جاسوسی پیشرفته مجهز به دوربین های مادون قرمز هستن که تمام تحرکات اونا رو ریز به ریز ثبت میکنه.
Iraq
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
عینه کبک سرخودشون روزیربرف کردن غافل از ابابیل خداوندند که نابودشان خواهدکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
باید از گولوله های آتش زا برای آتش زدن چادر ها استفاده کنن و یا از دوربین مادون قرمز برای دیدن زیر چادرها
کی مردم سوریه و عراق از دست داعش خلاص میشن
اولین قدمی که باید برداشت باید دست هایی که برای اینا مهمات ارسال میکنن رو قطع کرد، قبلا از بالا براشون مینداختن ولی حالا که چادر زدن احتمالا از طریق تونل مهمات بعشون میرسه
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
کافیه با اتش بسوزونن این پارچه هارو از طریق نیروهای هوایی
آخرین اخبار