افزایش همکاری صنعتی شریف و امپریال کالج/ اظهارات دانشجویانی خاص درباره دانشگاههای ایران

رئیس پژوهشکده علوم بالادستی دانشگاه صنعتی شریف گفت: افزایش همکاری‌های بین‌المللی و انتقال تکنولوژی‌های روز دنیا به داخل کشور هدف اصلی دعوت از دانشجویان امپریال کالج لندن است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر شهاب آیت‌اللهی رییس پژوهشکده علوم بالادستی دانشگاه صنعتی شریف در نشست با دانشجویان امپریال کالج لندن که ظهر امروز در ساختمان شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد، گفت: دانشگاه صنعتی شریف پیرو سیاست‌های اخیر وزارت نفت با محور ازدیاد برداشت از مخازن نفتی برای افزایش همکاری های بین‌المللی اقدام به دعوت از دانشجویان امپریال کالج لندن نموده تا آخرین دستاوردهای دو دانشگاه مورد بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص مهم‌ترین هدف دعوت از دانشجویان امپریال کالج اظهار داشت: مهم‌ترین هدف دانشگاه صنعتی شریف ارتباط‌های علمی و انتقال تکنولوژی است که این جلسات زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی مناسبی را برای ما فراهم می‌کند. همچنین وزارت نفت اصرار به همکاری‌های بین‌‌المللی دانشگاه‌ها با دیگر نقاط دنیا دارد.

رییس پژوهشکده علوم بالادستی صنعتی شریف بیان کرد: امپریال کالج از معتبرترین دانشگاه‌ها در زمینه نفت است، همچنین هشتمین دانشگاه معتبر در دنیا و سومین در اروپا در زمینه نفت به حساب می‌آید. به علاوه انجمن امپریال کالج فعال‌ترین انجمن نفت اروپا محسوب می‌شود و هر ساله بازدیدهای میدانی انجام می‌دهد که امسال با توجه به مساعد شدن شرایط علاقه‌مند به آمدن به ایران شدند.

آیت‌اللهی در خصوص مخزن کوپال اذعان داشت: اقدامات بسیار خوب وزارت نفت در واگذاری تحقیقات به بخش بالادستی نفت به دانشگاه‌های بزرگ کشور و استفاده از تجربیات جهانی محور مناسبی برای اقدام به کارهای مشترک علمی است. بر این اساس صنعتی شریف و پژوهشکده بالادستی نفت اقدام به تحقیقاتی در جهت ازدیاد برداشت از میدان نفتی کوپال کرده است، مخزن کوپال یکی از مخازن نفتی کشور است که به دانشگاه شریف واگذار شده تا بر روی آن کار کند، امیدواریم بتوانیم برای ازدیاد برداشت، از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کنیم؛ در این زمینه وزارت نفت هم بودجه قابل قبولی را در اختیار ما گذاشته است.

وی افزود: شرکت کنندگان این پروژه 23 نفر از جوانان نفتی دنیا هستند که در آینده مسئولان شرکت‌های نفتی می شوند، امیدواریم با آشنایی با فرهنگ ایرانی بتوانیم شاهد افزایش تعاملات با آنها باشیم.

رییس پژوهشکده علوم بالادستی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: این دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته نفت از 13 الی 22 اردیبهشت از مراکز پژوهشی دانشگاهی و نفتی ایران بازدید می‌کنند.

آیت‌اللهی یادآور شد: برگزاری این بازدیدهای علمی می تواند باعث تشویق سایر دانشگاهیان برای آشنایی با دستاوردهای کشورمان و افزایش ارتباطات با ایران شود.

خبرنگار حوزه دانشگاهی باشگاه خبرنگاران بعد از این نشست به سراغ دانشجویان امپریال کالج رفت و به مصاحبه با آنها پرداخت. 

شریف و امپریال کالج شبیه هستند
یکی از دانشجویان در خصوص ارزیابی‌اش از دانشگاه صنعتی شریف گفت: دانشگاه شریف، دانشجویانی خوش رو و مهمان نواز دارد به علاوه فضای دانشگاه خیلی حرفه‌ای است و از سخنرانی‌هایی که در جلسه انجام شد به این نتیجه رسیدم این دانشگاه از نظر سطح علمی بسیار بالا است.

این دانشجو در خصوص علت حضورش در تهران، تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم بین شریف و امپریال کالج شباهت‌های زیادی وجود دارد، به علاوه صحبت های ایرانی هایی نظیر پروفسور محسن مسیحی از صنعتی شریف که در امپریال کالج حضور دارد، در این زمینه بی‌تأثیر نبوده است. 

این سفر زمینه همکاری‌های مشترک را فراهم می‌کند که امیدواریم دنباله‌دار باشد.

تحریم ها اثری بر کیفیت فعالیت ایرانی ها نداشته است
دانشجویی دیگر درباره مقایسه امکانات دو دانشگاه اینگونه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: وقتی امکانات دو دانشگاه را مقایسه می‌‌کنم برایم جالب است چرا که با وجود تحریم‌ها و شرایط ایران، دانشجویان توانستند در سطح بالایی تحقیقات خود را ادامه دهند.

وی در خصوص تغییر دیدگاهش قبل و بعد از آمدن به ایران بیان کرد: در ابتدا تا حدی برای آمدن به ایران مردد بودم ولی با صحبت‌هایی که با پروفسور مسیحی داشتم و مطالعاتی که درباره ایران انجام دادم به این نتیجه رسیدم سفر کنم. اکنون که به ایران آمده‌ام نظرم کاملاً مثبت است و علاقه‌مند شده‌ام در مورد کشورتان بیشتر بدانم.

امپریال کالج حامی طرح های دانشجویان
یکی از دانشجویان با اشاره به این موضوع که علاقه مند به تحصیل در ایران شده است در خصوص دانشگاه امپریال کالج و حمایت های آن عنوان کرد: امپریال کالج 100 درصد از طرح‌های دانشجویان حمایت می‌کند و برای مسئولان دانشگاه مهم نیست تحقیق کجای دنیا در حال انجام است؛ برای آنها مهم‌ترین نکته موضوع و ارتباط آن با خود دانشگاه است. 

 این دانشجو در خصوص شناخت خود از ایران و دانشگاه شریف بیان کرد: ایران را تا حدی می‌شناختم چرا که در بین همکارانم تعدادی ایرانی فعال هستند اما با دانشگاه صنعتی شریف تا قبل از آمدنم به ایران آشنایی خاصی نداشتم.

وی یادآور شد:ما منتخبین دانشگاه امپریال کالج نیستیم بلکه اعضای یک کلاس هستیم که به ما پیشنهاد شد به ایران سفر کنیم ولی برخی به دلایلی شغلی و کاری نیامدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار