دانشگاههایی که از دانشجویان ایرانی شهریه نمی گیرند/ حمایت فرانسه از رشته‌های دانشگاه شیراز

قائم مقام دانشگاه شیراز ضمن تاکید بر اعزام دانشجویان ممتاز این دانشگاه به خارج از کشور اعلام کرد: برخی دانشگاههای جهان، از دانشجویان ایرانی شهریه‌ای دریافت نمی کنند.

علی اکبر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اعلام آمادگی این دانشگاه برای توسعه همکاری با دانشگاه فرانسه، بیان کرد: جلسه مدیران روابط بین الملل و معاونان دانشگاه شیراز با مسئولان یکی از دانشگاههای فرانسوی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در جلسه مذکور، برای توسعه همکاری های علمی این دو دانشگاه مذاکراتی صورت گرفت، گفت: دانشگاه شیراز از گذشته ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه فرانسه داشت. دانشجویان فرانسوی زبان در حال آموزش زبان فارسی در دانشگاه شیراز هستند؛ از طرف دیگر استادان ایرانی در این کشور زبان فارسی و برخی دیگر از رشته ها را تدریس می کنند.

صفوی در خصوص حمایت های مالی فرانسه از طرح های تحقیقاتی دانشجویان دکتری و استادان ایرانی، اظهار داشت: به منظور توسعه بهتر علمی، این کشور هزینه های تحصیل دانشجویان دکتری ایرانی را بر عهده گرفته است. همچنین رشته های مورد نظر دانشگاه شیراز در دانشگاههای این کشور  توسط استادان ایرانی تدریس می شود.

وی ادامه داد: با توجه به توانمندی خاص دانشگاه شیراز در رشته‌های فنی، دانشگاه فرانسه می تواند دانشجویان خود را برای تحصیل به ایران اعزام کند. البته تمام این اقدامات قرار است بعد از ادامه‌ی مکاتبات و طی برنامه ریزی های مشخصی، صورت گیرد.

صفوی با اشاره به این که کشورهای آلمان، فرانسه و اتریش از دانشجویان ایرانی شهریه‌ای دریافت نمی کنند، یاد آوردشد: اگر دانشجو به زبان این کشورها تسلط کافی داشته باشد، تقریبا به صورت رایگان می تواند در دانشگاه های مذکور ادامه تحصیل دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
متاسفیم که نخبگانی که با پول وسرمایه ایران بزرگ شدن رو دو دستی تحویل دشمنان میدیم
آخرین اخبار