شهردار تهران؛

پيشرفت كشور در گرو تقسيم كار ملی و محلی است/عدم توجه به شوراياری‌ها در برنامه ششم توسعه

شهردار تهران گفت: پيشرفت كشور در گرو تقسيم كار ملي و محلي است و در همین راستا از نمايندگان مجلس درخواست می کنم در برنامه ششم توجه خاصي به شوارايان شود.

پيشرفت كشور در گرو تقسيم كار ملی و محلی است/عدم توجه به شوراياری‌ها در برنامه ششم توسعه
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان محمدباقر قاليباف شهردار تهران در همايش شوارايان و مديران محلات تهران كه امروز (دوشنبه) در فرهنگسراي بهمن برگزار شد با بيان اينكه شوارايان همچون نمايندگان مجلس با برگزاري انتخابات در كشور انتخاب مي شوند اظهار داشت: اما تفاوت مهمي كه اين افراد با ما دارند اين است كه وظايف  آنها در سلسله مراتب كاري تعريف نشده است و از امتيازات لازم برخوردار نيستند.

وي مجموعه فعاليت شوارايان را صلواتي خواند و مطرح كرد:از آنجايي كه مردم در بسياري از موارد موفق نمي شوند با ما در تماس باشند در همين راستا پي در پي مشكلات خود را با اين افراد در ميان مي گذارند.

شهردار تهران به جاي خالي شوارياري ها در برنامه ششم اشاره و بيان كرد:متاسفانه برنامه ششمي كه دولت به مجلس ارايه كرده است ،مفهموم برچيده شدن نظام شوراياري ها در نهاد عمومي غير دولتي از صدر تا ذيل را به همراه دارد.

قاليباف با بیان اینکه سال‌های بسياري تلاش كرديم تا با صرف هزینه‌ امورات  محلی به دست مردم سپرده شود تصريح كرد : اما در حاظر با برنامه تقديمي دولت به مجلس اين موضوع به فراموشي سپرده مي شود و عملا شهرداری‌ها دولتی شده و شوراها تشریفاتی می‌شوند.

قوي افزود : این برنامه در تضاد با مصالح انقلاب و آرمان‌های امام است و  متأسفانه نه علاوه بر اينكه امورات، به مردم سپرده نشده است ،  نهادهای عمومی غیردولتی، نيز در حال دولتی شدن هستند.

شهردار تهران حل كردن اين مشكل بزرگ را از رييس مجلس شوراي اسلامي درخواست و مطرح كرد: در حال حاظر یکی از اقدامات خوب دولت فعلي تصویب برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در هیئت وزیران بوده است.

قاليباف با اشاره به اينكه شهرداری تهران جزو معدود سازمان‌هایی است که بر مدار برنامه و قانون حرکت می‌کند گفت:چرا كه تمام توجه ما به حل مشکلات مردم است و شهروند  درجه‌ یک یا دو نداریم و رشد محلات بر پایه‌ عدالت بوده است.

وي پيشرفت كشور را در گرو تقسيم كار ملي و محلي برشمرد و تصريح كرد:بر همين اساس مديريت يكپارچه ، خودكفايي،كسب درآمد هاي پايدار كه يك تحول عظيم را با خود به همراه دارند زير مجموعه اين موضوع هستند.

شهردار تهران خودكفايي شوراياري ها را يك امر مهم در اين ١٠-١٢ سال دانست و بيان كرد:از آقايان مسؤول درخواست دارم تا تمهيدات لازم را بينديشند تا مشكلات موجود در امورات برطرف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار