افزایش بهای آتی طلا در پی کاهش ارزش دلار

بهای آتی طلا در ششمین جلسه متوالی افزایش یافت و 1295.80 دلار در هر اونس برای ماه ژوئن ارزش‌گذاری شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مارکت واچ؛ در پی سقوط دلار و ضعف بازار سهام جهانی، بهای آتی طلا بار دیگر افزایش یافت و در بالاترین رکورد 15 ماه اخیر 1295.80 دلار در هر اونس برای ماه ژوئن  ارزش‌گذاری شد.

"آدریان اَش،" رئیس مرکز مطالعاتی "بولیون ولت" درباره بهای اتی طلا گفت: هنوز با بهای 1300 دلار در هر اونس طلا که پیش از این به آن رسیده بودیم فاصله داریم. باتوجه به تعطیلات آخر هفته (یکشنبه و دوشنبه) نمی‌توان بهای فعلی طلا را ملاک قرار داد. رفتار بازار در روزهای آینده، می‌تواند بهایی نزدیک به واقعیت را به ما ارائه دهد.

"سام لافلین،" یک معامله‌گر بازار طلا، در این باره گفت: در حالی که اغلب بازارهای آسیایی خارج از معاملات بوده و لندن نیز تعطیلات را پشت سر می‌گذارد، با توجه به حجم معاملات پایین ما انتظار داریم که طلا مرز 1300 دلاری را نیز رد کند.

بسیاری از بازارها،‌ روز دوشنبه را به دلیل روز جهانی کارگر تعطیل بودند. دلار به پایین‌ترین سطح 18 ماه اخیر خود در برابر ین رسید. شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد 6 ارز عمده اندازه‌گیری می‌کند، برای ششمین جلسه متوالی سقوط کرد تا به کف 8 ماه اخیر برسد.

هفته گذشته، پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن از اعمال سیاست‌های تسهیلی بیشتر صرف‌نظر کرد، دلار بیشترین افت درصدی را در برابر ین از سال 2008 به ثبت رساند.

طلا همچنین به دلیل آمار ضعیف اقتصادی آمریکا نیز تقویت شد، موضوعی که باعث حمایت از موضع محتاطانه وزارت خزانه‌داری این کشور در خصوص افزایش نرخ بهره شد. طلا نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری شمش را بالا برده در حالی که دلار را تقویت می‌کند.

"ادوارد میر،" تحلیلگر اف‌سی استون، اعلام کرد:‌ صندوق‌های تامینی دست کم در نیمه اول ماه مه، به فروش دلار ادامه خواهند داد و این موضوع طلا را تقویت می‌کند. علاوه بر این، طلا در روز جمعه وارد قلمرو برک‌آوت شده و احتمالا در پایان ماه به سطح 1375 دلاری نیز خواهد رسید.

بهای آتی نقره با 13.7 سنت کاهش برای معاملات ژوئیه 17.682 دلار در هر اونس ارزش‌گذاری شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار