مطالعه در اینستاگرام ادامه‌دار نخواهد بود

ممکن است مردم به طور مقطعی به جای مطالعه رمان، در صفحه‌های اینستاگرام و مجازی مطالعه کنند؛ اما این مسئله ادامه‌دار نخواهد بود.

ناهیده هاشمی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه فکر نمی‌کنم ظرفیت رمان با توجه به کاهش سرانه مطالعه و شکل‌گیری رسانه‌های تصویری رو به اتمام باشد، گفت: کسی که رمان می‌نویسد، کار خود را ادامه می‌دهد. ممکن است برای مقطعی از سوی مخاطبان به رمان بی‌توجهی شود و مردم به جای مطالعه رمان در صفحه‌های مجازی و اینستاگرام مطالعه کنند و جملات حکمت‌آمیز و کوتاه را  از یک نفر بخوانند و رد و بدل کنند، اما در دراز مدت این روند ادامه نخواهد داشت.

وی افزود: کسی که کار وی نگارش رمان است، با نیازهای جامعه خود آشنایی دارد. ممکن است زمانی اثرش آنگونه که باید دیده نشود، اما وی به کار خود ادامه می‌دهد. هم اکنون گرایش به سینما و تلویزیون بیشتر از مطالعه رمان در بین مردم دیده می‌شود، اما به نظرم این روند ادامه‌دار نخواهد شد.

این نویسنده با اشاره به زمان بازگشت دوباره مردم به مطالعه رمان اظهار داشت: احساس می‌کنم مردم دوباره به سمت مطالعه رمان باز می‌گردند، اما  این بازگشت زمانبر خواهد بود  و در کوتاه مدت اتفاق نمی‌افتد. این نوع ادبی یک زندگی است و خواننده با شخصیت‌های قصه زندگی می‌کند و به طور واقعی از آن لذت می‌برد و به نظرم رسانه‌های تصویری نمی‌توانند جایگزین این احساس شوند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار