صادق عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مشکلات سامانه قطع پیامک های تبلیغاتی برطرف شد

معاون سازمان تنظیم و مقررات از برطرف شدن مشکلات سامانه قطع پیامک های تبلیغاتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند هفته ای می شود که از معرفی سامانه قطع پیامک تبلیغاتی #800* می گذرد. اما طی مراجعه با این سامانه با مشکلات مختلفی مثل جواب نگرفتن مواجه می شویم. ما برای پیگیری امروز به سراغ معاون سازمان تنظیم مقررات، جناب آقای دکتر عباسی شاهکوه رفتیم .

عباسی شاهکوه با پرداختن به موضوع رفع مشکلات این سامانه، در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از 25 فروردین ، اولین پیامک ها را برای اطلاع رسانی سامانه #800* به حدود 50 میلیون نفر از مشترکین ارسال کردیم، که طبق آخرین گزارشی که در 7 اردیبهشت ماه از سه اپراتور دریافت کردیم، تقریبا حدود 20 میلیون مشترک برای مشاهده وضعیت پیامک هایشان مراجعه داشته اند، که از این تعداد حدود 3 میلیون نفر، به اپراتورهای خود درخواست لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی داده اند.

مشکلات سامانه قطع پیامک های تبلیغاتی برطرف شد

معاون سازمان تنظیم و مقررات در رابطه با بازخورد کلی سامانه #800* گفت: این آماری که ذکر شد، نشان می دهد که بالاخره، یک تعداد قابل توجهی علاقمند به قطع خدمات بوده اند. البته اشکالاتی نیز در سیستم ، به روش های مختلف به ما منعکس شد. از شکایت هایی که در رسانه ها ارسال شد، نکاتی مطرح شد که به تدریج ما این ها را پیگیری کردیم و حتی بعضی از این اشکالات را نیز رفع نمودیم.
به عنوان مثال یکی نبودن چارچوب های اپراتورها، که مورد بررسی قرار گرفته و بعضی از آنها رفع شده و الباقی به تدریج رفع می شود.

وی در رابطه با قطع تراکنش های بانکی، بعد از لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی، از طریق سامانه 800* گفت: در دستورالعمل ها اشاره کرده ایم که، پیامک های تبلیغاتی خود اپراتورها نیز، شامل پیامک های تبلیغاتی باشد. 
در کل ما دو نوع پیامک بانکی داریم. 1- پیامک تبلیغاتی بانک ها 2- پیامک تراکنشی بانک ها. قطع پیامک های تبلیغاتی بانک ها باید اتفاق می افتاد. سامانه های اپراتورها، برای ارسال پیامک های تراکنشی کاملا مجزا است . بنابراین نمی تواند این چنین اتفاقی رخ بدهد. مگر اینکه گاهی اوقات خود کاربر برداشت اشتباهی داشته باشد.
به عنوان مثال: شما در هنگام خرید یا برداشت پول از ATM، پیامک دریافت می کنید. این پیامک ها اصلا نباید تحت تاثیر پیامک های تبلیغاتی قرار بگیرند، و تا آنجایی که ما پیگیریی کردیم، پیامک های تراکنشی تحت تاثیر قرار نگرفته اند. چرا که سامانه و سرشماره این ها جدا می باشد.
ولی اگر چنین اتفاقی برای کسی رخ داد، می تواند هم از طریق اپراتورها و هم از طریق سامانه 195 وزارت ارتباطات، و در برخی موارد با مراجعه به بانک ها آن را انعکاس بدهد.چرا که ممکن است سیستم بانکی، بانک ها دچار مشکل شده باشد.

مشکلات سامانه قطع پیامک های تبلیغاتی برطرف شد

عباسی شاهکوه در جواب اینکه بیشتر کاربران بر این باورند که، در بیشتر ساعات، سامانه #800* از دسترس خارج است گفت: اطلاعاتی که ما داریم، در روزهای اول واقعا از این مشکلات زیاد بود. دلیل آن هم این بود که، به یکباره برای بسیاری از هموطنان این پیامک ارسال شده بود. طبیعتا، هر کس که این پیامک را دریافت می کرد، در همان لحظه سامانه #800* را تست می کرد. بنابراین درخواست های زیادی به سمت اپراتورها رفته و سرورهایی که قبلا داشتند، پاسخ گو نبود. بعد از یکی دو روز با اضافه کردن سرورهای جدید، بخش عمده ای از این مشکلات رفع شد. 
اگر همین الان و یا هر لحظه شما، سامانه #800* را تست کنید، ممکن است در یک ساعت خاصی جواب نگیرید. ولی برای حل این مشکل راه دوم را پیگیری کنید، و با ارسال پیامک به 800 از دریافت پیامک های تبلیغاتی انصراف دهید.

معاون سازمان تنظیم مقررات، در رابطه با ارسال دوباره پیامک های تبلیغاتی از سوی اپراتورها، بعد از لغو دریافت پیامک تبلیغاتی از طریق سامانه #800* گفت: یکی از شکایت هایی که در موارد زیاد به ما شده است، همین موضوع ارسال دوباره پیامک های تبلیغاتی از سوی اپراتورها بوده است. ما در همان ابتدای کار، شکایات صورت گرفته را به بخش نظارت ارجاع دادیم تا کاملا رسیدگی کنند. در هر حال نباید چنین اتفاقاتی صورت بپذیرد. وقتی کاربر درخواست قطع پیام تبلیغاتی می کند، اپراتور موظف است این کار را انجام داده و دیگر هیچ پیامک تبلیغاتی برای آن مشترک ارسال نشود. مگر اینکه دوباره مشترک مورد نظر، درخواست دریافت پیامک تبلیغاتی بکند.

مشکلات سامانه قطع پیامک های تبلیغاتی برطرف شد


مصاحبه از شاهین علی مددی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار