کرمان؛

طوفان شن در ريگان 42 نفر را راهی مراكز درمانی كرد

فرماندار ريگان با اشاره به وقوع طوفان شن و بروز پديده ريزگردها از ساعاتي قبل در اين شهرستان گفت: طوفان شن 42 ريگانی را راهی مراكز درمانی كرد.

توفان شن در ريگانی 42 نفر را راهی مراكز درمانی كردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان امين باقری گفت: طوفان شديد شن به همراه غلظت ريزگردها موجب بروز مشكلات تنفسی برای شهروندان ريگانی شده است.

وی اظهار كرد: طوفان شديد شن در ريگان به همراه افزايش غلظت ريزگردها اهالی 13 روستای شهرستان ريگان را خانه نشين كرد.

وی گفت: طوفان شن در ريگان همچنين راه 13 روستای اين شهرستان را مسدود كرد كه با تلاش نيروهای راهداری اين راه ها بازگشايی شده است.

فرماندار ريگان افزود: تمام مراكز بهداشتی درمانی اين شهرستان در حالت آماده باش به سر می برند و ستاد بحران ريگان در محل فرمانداری اين شهرستان تشكيل جلسه داده است.

وی اظهار كرد: شدت غلظت ريزگردها و تكرار طوفان شن در ريگان موجب بروز مشكلاتی برای ساكنان اين شهرستان شده است.

باقری گفت: غلظت ريزگردها در ريگان هم اكنون در حال افزايش است كه با تداوم اين پديده بر تعداد بيماران تنفسی در اين شهرستان افزوده خواهد شد.

فرماندار ريگان با اشاره به اينكه طوفان صبح امروز به مدت يك ساعت جاده ريگان - چابهار را مسدود كرد افزود: اين مسير با تلاش نيروهای راهداری بازگشايی شد.

وي ريگان را يكي از شهرستان های بحرانی استان كرمان در زمينه بروز ريزگردها و طوفان شن معرفی و تصريح كرد: بروز مكرر پديده ريزگردها در ريگان زندگی را براي اهالی اين شهرستان دچار مشكل كرده است.

وی خشكسالی هاي چند سال اخير و از بين رفتن پوشش گياهی را از جمله دلايل بروز ريزگردها در اين شهرستان عنوان كرد.

فرماندار ريگان با اشاره به اينكه در سفر مديركل محيط زيست استان كرمان به ريگان مقرر شد ايستگاه پايش ريزگردها در اين شهرستان احداث شود گفت: تاكنون در اين زمينه اقدامی انجام نشده است.

طوفان شن صبح امروز ريگان، ديد افقي را در جاده ترانزيت ريگان - چابهار به كمتر از 10 متر رسانده بود.

طوفان شن به همراه بروز ريزگردها كه از ساعاتی قبل در ريگان آغاز شده همچنان موجب كندی عبور و مرور در محورهای روستايي اين شهرستان شده است.

مركز شهرستان ريگان در 285 كيلومتری شرق كرمان قرار دارد و از كانون های بحرانی اين استان به شمار می رود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.