آزمایش "شکارچی دریا" در آمریکا وارد مرحله جدید شد+ تصاویر

ارتش آمریکا دومین مرحله از آزمایش بزرگترین کشتی بدون سرنشین خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، ارتش آمریکا مرحله دوم آزمایش بزرگترین کشتی بدون‌سرنشین ساخت این کشور را آغاز کرد. این کشتی خودران که حدود 40 متر طول دارد، بدون نیاز به هیچ خدمه‌ای می‌تواند هزاران کیلومتر در دریا سفر کند.

آغاز مرحله دوم آزمایش کشتی آمریکایی

به گفته مقامات ارتش آمریکا، ساخت این کشتی، انقلابی در انجام ماموریت‌های دریایی به شمار می‌رود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌ها می‌تواند علاوه بر ماموریت اصلی آن که شناسایی زیردریایی‌ها و قایق‌های مسطح رادارگریز است، با توسعه بیشتر در حوزه حمل و نقل دریایی و تجارت میان کشورها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این کشتی ضدزیردریایی که نام "شکارچی دریا" برای آن انتخاب شده است، با نظارت سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته «دارپا» و «دفتر تحقیقات دفاعی» نیروی دریایی آمریکا به مدت دو سال در پایگاه دریایی ارتش آمریکا در «سن دیگو» تحت آزمایش قرار خواهد داشت و در صورت موفقیت در تمامی آزمایش‌ها، برای استفاده عملیاتی تحویل نیروی دریایی ارتش آمریکا خواهد شد.

آغاز مرحله دوم آزمایش کشتی آمریکایی

گفته می‌شود شکارچی دریا به راحتی از دور قابل کنترل و هدایت است و به خودی خود می‌تواند از موانع عبور کرده و قوانین عبور و مرور دریایی را رعایت کند. 

فرایند ساخت این کشتیِ بدون‌سرنشین در ساحل ایالت اورگن آمریکا به انجام رسید و هفتم آوریل سال جاری (19 فروردین 1395) برای آزمایش‌های اولیه در آبهای ساحلی ایالت سن دیگو به آب انداخته شد.

در مرحله دوم از آزمایش‌های عملیاتی این کشتی، برخی کارشناسان نگرانی‌هایی را در خصوص احتمال هک سیستم ناوبری آن مطرح کرده‌اند؛ اما مقامات پنتاگون مدعی‌اند که تمهیدات ویژه‌ای را برای جلوگیری از آسیب‌پذیری آن در برابر نفوذ هکرها و افزایش امنیت سایبری آن بکار گرفته‌اند.

پروژه طراحی و ساخت این کشتی رباتیک، 120 میلیون دلار هزینه در بر داشت اما مقامات دارپا معتقدند اکنون تنها با 20 میلیون دلار هزینه می‌توان نسخه‌های دیگری از این کشتی را تولید کرد.



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار