موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تسویه مبلغ اکران‌های استانی فجر 32/ وزارت کشور بدهی 500 میلیونی‌ خود را پرداخت نمی‌کند

با تایید دبیر جشنواره سی و دوم فیلم فجر، مبلغ اکران 20فیلم در شهرستان‌ها تسویه شده و گزارش آن موجود است.

غلامرضا موسوی رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص بدهی جشنواره فجر 32 از اکران استانی فیلم‌ها به برخی از فیلمسازان گفت: مبلغ اکران فیلم‌های نمایش داده شده در استان‌های جشنواره سی و دوم فیلم فجر، با تایید و درخواست علیرضا رضا داد دبیر جشنواره، پرداخت شده و مطابق لیست به تمام فیلمسازان بخش خصوصی وجه معین اعلام شده پرداخت شده است.

وی افزود: امکان دارد کسی که می‌گوید بخشی از مبلغ را دریافت نکرده برای گرفتن آن به انجمن سینمای جوان مراجعه نکرده باشد. اما طبق لیست همه هزینه‌ها در سه مرحله پرداخت شده است. مرحله اول بعد از اتمام جشنواره، سپس یک ماه و در پایان، مدتی بعد از جشنواره و به طور کامل در انجمن سینمای جوان ذخیره شده و به تمام دوستان اطلاع داده شده که برای دریافت به آن‌جا مراجعه کنند.

موسوی تصریح کرد: به احتمال زیاد کسانی که ادعا دارند بخش از این مبلغ را دریافت نکرده خودش مراجعه نکرده است. وقتی هر کس دو قسط را دریافت کرده‌اند پس دریافت نکردن قسط آخر به دلیل مراجعه نکردن خود آن بوده است. چون پیامک این پرداخت‌ها  نیز ارسال شده و به نسبت تمام کسانی که مراجعه کرده‌اند پیامک رسید مبلغ ارسال شده است.
 
رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما با اشاره به تأمین بخشی از هزینه‌ها از طریق شورای عالی تهیه‌کنندگان اظهار داشت: در آن زمان بر اساس توافقی که با وزارت کشور شد قرار بود هزینه اکران شهرستان‌ها از طریق وزارت کشور تأمین شود. اما وزارت کشور 2میلیارد تومان پرداخت کرد و 500میلیون باقیمانده را نداد و هنوز هم پس از دو سال به روی خودشان نمی‌آورند که 500میلیون را نداده‌اند و بدهکارند. شورای عالی تهیه‌کنندگان این مبلغ را به فیلمسازانی که فیلمشان در استان‌ها اکران شد پرداخت کرد. در حال حاضر وزارت کشور 500میلیون تومان به شورای عالی تهیه‌کنندگان بدهکار است و تا به‌ حال نپرداخته و پیگیری نمی‌شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.