عارف در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان؛

میثاق‌نامه‌ای برای ریاست بنده در مجلس دهم امضاء نشده است/ حضور احتمالی 168 نماینده در فراکسیون امید

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت شهید مطهری در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: میثاق‌نامه‌ای برای ریاست بنده در مجلس دهم امضاء نشده است.

عارف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد احتمال می‌دهید رئیس مجلس دهم شوید؟گفت: این موضوع درصدی نیست باید منتظر تشکیل مجلس باشیم.

وی در مورد رقابت خود با لاریجانی گفت: ممکن است نامزدهای دیگری هم وجود داشته باشند اما نباید رقابت را میان بنده و لاریجانی محدود کرد چرا که افرادی با داشتن توانایی کاندید خواهند شد، البته در این باره مجلس تصمیم گیری خواهد کرد و هر تصمیمی را که مجلس بگیرد بهتر است.

منتخب مردم تهران در پاسخ به سوالی مبن بر اینکه برخی‌ها رقابت میان شما و لاریجانی را صلاح نمی‌دانند و معتقدند مجلس دوقطبی می‌شود و از حالت تعاملی بیرون می آید، گفت: رقابتی در جریان نیست و ما بارها اعلام کرده‌ایم که موضع مان داشتن یک مجلس تعاملی است و در اداره مجلس باید همه فراکسیون‌ها و نمایندگان مشارکت داشته باشند، می‌خواهیم الگویی از مشارکت و همدلی را داشته باشیم.

عارف در مورد برداشت اموال بلوکه شده ایران از سوی امریکا تاکید کرد: از مواضع بسیار روشن و محکم دولت تشکر می کنم که این مسئله را به دزدی تعبیر کرده‌اند و قطعا با جدیت از طریق نهادهای عمومی پیگیری می کنیم.

منتخب مردم تهران در باره امکان رابطه ایران با آمریکا در فضای پسابرجام ، گفت:خطوط قرمز ما در سیاست خارجی مشخص است و به غیر از رژیم غاصب صهیونیستی که آن را به رسمیت نمی‌شناسیم با سایر کشورها در چارچوب منافع ملی مان اهل تعامل، گفت وگو و مذاکره هستیم اما در عین حال در برابر قلدری و زورگویی نیز تسلیم نمی‌شویم.
 
وی در مورد امضای میثاق نامه لیست امید برای ریاست وی اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد، اگر روی فرد متمرکز شویم نشان خواهیم داد که به گفتمان اصلاحات پایبند نیستیم زیرا گفتمان ما گفتمان فردی نیست. میثاق نامه ما بر گرفته این است که، دوستانی که در لیست امید قرار دارند در فراکسیون امید شرکت کنند.

عارف در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص منتشر شدن خبرهایی در مورد تشکیل فراکسیون امید گفت: به اصولگرایان برای تشکیل فراکسیون متبوعشان تبریک می گویم ،ما نیز به دنبال تشکیل فراکسیون هستیم و اخرین اماری که از مرحله اول و دوم داریم این است که 168 نفر احتمالا در این لیست قرار خواهند گرفت.

عارف افزود: متاسفانه روزنامه های اصلاح طلب عدد 124 نفر را که برای مرحله اول بود را منتشر کردند که باعث خوشحالی رقبای ما شد البته ما هم از خوشحالی ان ها خوشحالیم اما فعلا تا 168 نفر  پتاسیل عضویت در فراکسیون را داریم.

وی در پایان گفت: تعدادی از مستقلین اعلام کردند که در فراکسیون ما قرار خواهند گرفت. البته برخی از اصول گرایان نیز در لیست ما بودند حتی اقای لاریجانی سرلیست ما در قم بود اما بعد از تشکیل فراکسیون عدد دقیق را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
به فکر مردم باشید.تورو به خدا.مردم دست به هرکاری میزنن تا زندگیشون بچرخه .
Germany
ناشناس
۰۵:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
بخدا از چپ وراست ,خسته شده ایم,,فکری به حال مردم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
برای رضای الهی کار کنید نه تشکل و فراکسیون....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
فراکسیون اصلاح طلب و اصولگرا : هر چی که هست به فکر مردم باشید
آخرین اخبار