فانی در جمع معلمان نمونه:

"توسعه شبکه ملی مدارس ایران" در کشور راه‌اندازی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ایجاد شبکه‌های اجتماعی و توسعه شبکه ملی مدارس ایران در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور در جمع معلمان نمونه و لاریجانی رئیس مجلس ضمن تبریک و گرامیداشت هفته معلم اظهار  داشت: اجرای سند تحول همواره یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مسئولان ارشد نظام بوده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در همین راستا به منظور مدیریت و راهبری یک پارچه تحول در آموزش و پرورش شورای راهبردی اجرای سند تحول تشکیل شده و با استقرار نظام جامعه برنامه‌ریزی در تمامی سطوح این وزارت‌خانه زمینه اجرایی شدن برنامه‌های سند تحول فراهم شده است.

وی با بیان اینکه انجام طرح‌های مطالعاتی و وضع مقررات زیرنظام‌های اصلی سند تحول تدوین شده است بیان داشت: از ابتدای سال 95 بررسی آنها در شورای عالی آموزش و پرورش آغاز و به حول و قوه الهی در نیمه اول سال جاری مصوب و اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های راهبردی آموزش و پرورش در طول برنامه ششم توسعه مبتنی بر اجرای سند تحول بنیادین خواهد بود و با تکیه نقشه راه سند تحول و با اجرای 150 برنامه سال 95، سال اجرای متوازن و همه‌جانبه سند تحول در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: استقرار ساختار جدید نظام آموزشی و تحول محتوا بر مبنای برنامه درسی ملی از اولیت‌های اجرایی سند تحول است و تغییرات متناسب با برنامه درسی ملی تا پایه نهم اعمال شده و از ابتدای سال تحصیلی 95-96 پایه دهم نیز استقرار خواهد یافت.

فانی تصریح کرد: آز انجا که معلمان رکن اصلی نظام تعلیم و تربیت بوده  هر گونه تحول و نوسازی نظام آموزشی مستلزم توجه همه‌جانبه دلسوزان نظام به مشکلات و مسائل آنان است در این راستا به منظور بهبود و معیشت و ارتقای منزلت اجتماعی و توانمدسازی حرفه‌ای آنان از مهرماه 94 با اجرای برنامه رتبه‌بندی معلمان گرامی و ارزنده برداشته شد که امیدواریم با استمرار و توسعه آن در سال 95 شاهد اثرات مثبت و روزافزون باشیم.

وی ادامه داد: همچنین با راه‌اندازی و توسعه مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان به تعداد 156 مرکز، تلاش شده در حد مقدورات دولت اقداماتی صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در مورد ارتقای سطح علمی و دانش حرفه‌ای معلمان ضمن تسهیل شرایط ادامه تحصیل آنان با تشمکیل 499 انجمن آموزش علمی زمینه مشارکت آنان در ارتقای آموزش و پرورش فراهم شود.

فانی بیان داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه دانشگاه‌های فرهنگیان این وزارت‌خانه برنامه راهبردی این دو دانشگاه در چشم‌انداز افق 1404 تدوین و تصویب کرده است که امیدواریم با توسعه این دو دانشگاه مسیر تربیت نیروی انسانی فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با تأسیس پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی در قم و تطبیق وضعیت حدود 700 مدرس به هیئت علمی اقدامات مؤثری برای تأمین کیفیت علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است.

فانی بیان داشت: آموزش و پرورش با رویکرد پرهیز از هر گونه شتابزدگی و ابتناء به اجرای برنامه‌های کارشناسی و تقویت خرد جمعی در فرایند تصمیم‌گیری و اعمال نظام مدیریت راهبردی تلاش می کند در ساخت، تکمیل، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی از طریق جلب مشارکت‌های بخش غیر دولتی، اجرای برنامه جامع کارآفرینی برای تربیت دانش‌آموزان و بسترسازی فرهنگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی به بیش از 500 پژوهش‌سرا تجهیز 64 پژوهش را به آزمایشگاه‌های نانو از طریق خرید خدمات آموزشی و مدارس آموزش از راه دور، توسعه شبکه ملی مدارس ایران و ایجاد شبکه‌های اجتماعی به رشد مهارت‌های تحصیلی و فناورانه اقدام کند.

وی با  اشاره به شاخص‌هایی که بیانگر بهبود وضعیت نظام آموزشی بوده است گفت: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی در سال تحصیلی 94-95 به 98.45 درصد افزایش یافته و با اجرای طرح شهاب ا ز سال تحصیلی 92-93 پوشش دانش‌آموزان این طرح به 386 هزار نفر رسیده است.

فانی ادامه داد: پوشش تحصیلی دختران در سال تحصیلی  94-95 به 48.20 افزایش یافته و نسبت کل دانش‌آموزان مدارس غیردولتی به کل دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری به 10.67 رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان برای بار دیگر از معلمان و رئیس مجلس شورای اسلامی قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مجلس ، فانی ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار