دهلی نو: هند سود بدهی نفتی به ایران را می پردازد

یك مسئول وزارت دارایی هند گفت: دهلی نو ،1.5 درصد سود بابت بدهی نفتی 6 میلیارد و 500 میلیون دلاری شركت های اسار اویل و مانگلور به ایران را می پردازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ این مقام وزارت دارایی هند كه نامش ذكر نشده روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری پی .تی .ای هند اعلام کرد هر چند ضرورتی برای پرداخت این بدهی وجود ندارد ،اما پالایشگران هندی برای نشان دادن حسن نیت خود پرداخت این بهره را پذیرفته اند.

براساس این گزارش ،ایران محموله های نفتی خود را در زمان تحریم بر پایه دلار به پالایشگران هندی می فروخت .

در دوران تحریم به علت بسته بودن كانال انتقال پول، 45 درصد از بهای نفت فروخته شده به هند به صورت روپیه و 55 درصد دیگر به یورو در بانك های این كشور ذخیره شده است .

به گفته این مقام وزارت دارایی هند،ایران باتوجه به تغییر نرخ برابری روپیه با دلار در نظر دارد با دریافت این سود از این خسارت ها جلوگیری كند.

وی افزود:در توافق امضا شده در سال 2012 برای تسویه مطالبات ایران ،شرطی در باره پرداخت بهره ذكر نشده اما هند آماده است كه این بهره را بپردازد.

به گفته وی، مسئولان بانك مركزی ایران برای گفتگوی بیشتر در باره پرداخت بدهی ها به زودی به هند سفر می كنند.

هند در دوران تحریم با خرید 20 درصد از نفت ایران (200 هزار بشكه) به عنوان دومین خریدار نفت ایران به شمار می رفت .

براساس اطلاعات كشتیرانی درماه مارس 2016 واردات نفت خام هند از ایران به بیش از 500 هزار بشكه در روز افزایش یافت كه این رقم در پنج سال گذشته بی سابقه بوده است .







انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار