فردا برای خواندن دیر است؛

مهناز فتاحی با «عروس‌های جنگ» به نمایشگاه كتاب می‌آید

خاطره‌نگار «فرنگیس» حالا با كتاب «عروس‌های جنگ» خوانندگان را پای حرف‌های خواندنی همسران شهید، آزاده و مفقودالاثر می‌نشاند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ مهناز فتاحی مولف كتاب «عروس‌های جنگ» با بیان اینكه این اثر  حكایت دلدادگی و عشق همسران رزمندگانی است كه آن ها را عاشقانه دوست داشتند و پس از رفتن آن ها صبورانه ایستادند و مقاومت كردند، گفت: این زنان كمتر دیده و شناخته شدند و ما كمتر پای صحبت‌هایشان نشسته ایم. نوجوانانی كه رویاها و آرزوهایشان با همسرانشان به جبهه رفت.
 
این كتاب هشت راوی در سه بخش دارد؛ عروس شهید، عروس مفقود الاثر و عروس آزاده. عروس شهید حكایت عروس هایی است كه همسرانشان شهید شده اند. عروس مفقود الاثر ماجرای عروسی است كه  پس از سه ماه زندگی مشترك همسر رزمنده اش رفته و هنوز بازنگشته است. عروس آزاده سرنوشت عروس هایی است كه همسرانشان به اسارت درآمده و پس از مدت ها بازگشته اند.
 
كتاب «عروس‌های جنگ» كرمانشاه، به سفارش دفتر مشاركت زنان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و نیروی دریایی سپاه تولید و در نشر امینان به چاپ رسیده است و برای اولین بار در نمایشگاه كتاب عرضه می شود.
 
این طرح از سوی مهناز فتاحی به دفتر مشاركت زنان پیشنهاد شد و اولین كتاب آن عروس های جنگ كرمانشاه به قلم مهناز فتاحی است و قرار است استان های دیگر نیز در كتاب های دیگر به معرفی عروس های جنگ استان خود بپردازند.
 
مهناز فتاحی قبل از این كتاب خواندنی «فرنگیس» خاطرات فرنگیس حیدرپور بانوی قهرمان گیلانغربی را به چاپ رسانده بود. این كتاب جزو كتاب های پرفروش دفاع مقدس در سال گذشته بود كه به زبان‌های كردی و انگلیسی نیز ترجمه شده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار