خلاقیت، مهم‌ترین مولفه یک هنرمند است

اگر هنرمندی با پشتوانه هوش و خلاقیتش اثری هنری تولید كند، در قالب‌ ژانرها جا نمی‌گیرد بلكه خودش به یک ژانر و سبک جدید تبدیل می‌شود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ خسرو سینایی، نویسنده و كارگردان، درباره این كه چطور می توان اثری ارزشمند در حوزه ادبیات و سینما خلق كرد، گفت: به اعتقاد من وقتی كاری جنبه فرهنگی و تحلیلی داشته باشد، ماندگار می شود ولی وقتی جنبه شعاری داشته باشد تاریخ مصرف دارد و به انقضا می رسد.
 
این مستندساز ادامه داد: به عنوان مثال در عرصه ساخت فیلم مستند، نمی توان به هر فیلمی این نام را اطلاق كرد و خیلی از فیلم ها اصلا مستند نیست. حتی ممكن است بسیاری از افراد تحصیلاتی در این زمینه داشته باشند اما تحصیلات همه چیز نیست.
 
وی افزود: به تحصیلات آكادمیک احترام می گذارم اما این تحصیلات به كمک ما می آید كه سقوط نكنیم نه اینكه لزوما از ما فردی خلاق بسازد. اگر ذهنی خلاق باشد، می تواند دست به خلق بزند و حتی اگر تحصیلاتی در آن زمینه نداشته باشد، با تلاش و پشتكار می تواند از افرادی كه صرفا به مدرک دانشگاهی ‌شان اعتماد كرده‌اند موفق‌تر باشد.
 
كارگردان فیلم «عروس آتش» افزود: اگر هنرمندی با پشتوانه هوش و خلاقیتش اثری هنری تولید كند، در قالب‌های معمول جا نمی‌گیرد و خودش را در ژانرها جا نمی‌دهد بلكه آنچه آفریده، خودش به یك ژانر و سبك جدید تبدیل می‌شود. بنابراین آنچه نیاز داریم به جوانان آموزش دهیم این است كه خودشان و سبك و شیوه و طرز فكر خودشان را پیدا كنند نه اینكه از دیگران تقلید كنند تا موفق باشند.
 
سینایی كه در اثری به نام «جزیره رنگین» به جزیره هرمز و زندگی مردم آن پرداخته است، افزود: سینما می تواند فرصتی در اختیارمان قرار دهد كه واقعیت‌ها را نشان دهیم. نمایش این فیلم در جشنواره‌های مختلف باعث شد تا نگاه مخاطبان خارجی به ایران و جزیره هرمز مثبت شود. اگر رسانه‌های خارجی دوست دارند ایران را به شكل دیگری نشان دهند، به خودشان مربوط است و این ما هستیم كه باید تصویر درست و واقعی از ایران را نشان دهیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.