جزییات آتش سوزی بیمارستان17 شهریور برازجان

معاون پرستاری وزارت بهداشت از جزییات نهایی آتش سوزی بیمارستان 17 شهریور بوشهر خبر داد.

محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار   حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان این که بیمارستان 17 شهریور برازجان، بیش از 50 سال قدمت دارد، گفت: پشت سقف کاذب بیمارستان از بوریا و نوعی چوب ساخته شده است که  قابل اشتعال بوده و بعد از اتصالی در سیستم برق بخش مراقبتهای ویژه ، آتش با سرعت به بقیه قسمتهای بیمارستان  گسترش می یابد.

وی افزود: در پی این آتش سوزی 3 بار با آتش نشانی تماس گرفته که دوبار آن جدی نبوده و پس از این که بیماران توسط پرسنل بیمارستان و تکنسین های  اورژانس از بخش تخلیه شدند، نیروهای آتش نشانی به محل  حادثه رسیدند.

وی گفت: با توجه به این که آتش سوزی در ساعت 4 بامداد رخ داده بود و بیماران خواب بودند همچنین  به غیر از پرستاران و پرسنل بیمارستان ، مردم و همراهان بیماران هم در محل حادثه نبودند، پرسنل و پرستاران اقدام به انتقاران بیماران از بخش و تحویل به آمبولانسهای اورژانس به منظور انتقال به بیمارستان جدید کردند.

میرزابیگی گفت: در این حادثه دو نفر از پرستاران نیز در حین کمک به انتقال بیماران دچار سوختگی شدند.

معاون پرستاری در پاسخ به این پرسش که چرا فقط بخش قلب این بیمارستان قدیمی به بیمارستان جدید شهید گنجی منتقل نشده است؛ گفت: موقعیت مکانی و استقرار این بیمارستان در مرکز شهر برای دسترسی بیماران به این بیمارستان مناسبتر بوده است و درحال حاضر نیز این بخش نیز به بیمارستان جدید منتقل شد.

معاون پرستاری گفت: در پی وقوع این حادثه جلسه ای با حضور مسولان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد و علت تاخیر آتش نشانی در دست بررسی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.