اویل پرایس: چرا بهای نفت کمتر از 40 دلار محتمل است؟

اویل پرایس در گزارشی به احتمال کاهش مجدد بهای نفت به کمتر از 40 دلار در هر بشکه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه تحلیلی اویل پرایس در گزارشی به قلم "راکش آپادیای" نوشت: افزایش 70 درصدی بهای نفت پس از آنکه رقم کم‌سابقه 27.1 دلار در هر بشکه را تجربه کرد، بدون شک درنتیجه فعالیت پشت پرده دلالان نفتی حاصل شد. بهای جهانی نفت در یک بازه زمانی 3 ماهه از 27 دلار به 46 دلار در هر بشکه افزایش یافت و ساده‌انگاری است اگر تصور کنیم این یک روند طبیعی در بازار بوده و دلالان در آن نقشی نداشتند. 

اویل پرایس در ادامه این گزارش نوشت: باوجود انکه حدس و گمان‌هایی درمورد افزایش بهای نفت در کوتاه مدت وجود دارد؛ حقیقت بازار خلاف این مطلب را پیش‌بینی می‌کند. تولید روزانه نفت در آمریکا حدود 9 میلیون بشکه است، این درحالیست که حجم قراردادهای تجاری در این باره بیش از 100 برابر بیشتر از حجم تولیدات است. 

حجم معاملات عموما براساس الگوریتم دلالان، روز انجام این معاملات و تغییر مواضع خریداران که معمولا در یک روز بارها اتفاق می‌اُفتد، تاثیر می‌پذیرد. همین مسائل هستند که در کوتاه مدت بر بهای نفت اثرگذار می‌شوند. این دلالان نفتی، نه در تولید و نه در استخراج نفت دخالتی دارند. آنها اغلب در کنار معاملات تا زمانیکه منقضی نشده‌اند، باقی می‌مانند. تولیدکنندگان نفتی در سال 2016 فقط 36 درصد از تولیدات خود را محدود کرده‌اند، حال آنکه سال گذشته تا 50 درصد از حجم تولیدات نفتی کاسته بودند. اگر بهای جهانی نفت افزایش یابد، تولیدکنندگان بدون تعلل بر حجم تولیدات خود اضافه می‌کنند تا ترازنامه مالی خود را به وضعیت عادی بازگردانند.

وزارت انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد مازاد تولیدات نفتی در جهان طی نیمه دوم سال 2016 کاهش یابد. البته اگر بهای نفت با رشد مواجه شود، تولیدکنندگان وسوسه می‌شوند بار دیگر بر حجم تولیدات نفتی خود بیافزایند. به همین دلیل است که انتظار می‌رود بهای جهانی نفت نه تنها به 50 دلار در هر بشکه نرسد؛ بلکه در سطح 36 تا 38 دلار باقی بماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار