فردا برای خواندن دیر است؛

بزرگان ادبیات روسیه در نمایشگاه کتاب تهران

روسیه مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است که امسال با بیش از هزار عنوان کتاب در این رویداد فرهنگی حضور دارد.

بزرگان ادبیات روسیه در نمایشگاه کتاب تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با کوچ نمایشگاه کتاب بعد از 10 سال از مصلای تهران به محل دائمی خود در شهر آفتاب، علی‌رغم طولانی بودن مسافت نمایشگاه با شهر، این مکان فرهنگی در ساعات اولیه با استقبال خوبی روبرو شده است.

البته در ساعات اولیه، هنوز در بخش‌های متعدد نابسامانی و ناهماهنگی‌هایی برای غرفه‌داران وجود دارد و برخی از غرفه‌ها هنوز به طور رسمی کار خود را آغاز نکرده‌اند اما در بخش بین‌الملل مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور روسیه است که در همین رابطه مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: کشور روسیه امسال برای اولین بار به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه بین‌المللی حضور دارد و یکی از مهم‌ترین دلایل آن، برقراری ارتباط بلندمدت میان دو کشور است.

وی ادامه داد: از جمله کتاب‌های ارائه شده از سوی ما در نمایشگاه کتاب‌هایی در بخش‌های کلاسیک، فرهنگی و کودک است که بر این اساس بیش از 50 انتشارات از کشور روسیه با بیش از هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور یافته‌اند که البته بزرگ‌ترین غرفه متعلق به بخش کودکان است.

گفتنی است؛ کتاب‌های ارائه شده از بزرگانی چون تولستوی، چخوف و سایر بزرگان کشور روسیه است که برای نمایش و معرفی عرضه شده‌اند.

افتتاح رسمی این غرفه در ساعت 12 امروز با حضور امیر مسعود شهرام‌نیا قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اساتید دانشگاهی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.