ترویج زایمان طبیعی از طرح های مهم نظام سلامت است

معاون درمان علوم پزشکی ایران گفت: یکی از بسته های مهم و تاثیر گذار طرح تحول نظام سلامت، حمایت از زایمان طبیعی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در سالگرد شروع طرح تحول سلامت و در آستانه روز ماما در دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف طرح تحول سلامت، زایمان طبیعی مادران باردار است، اظهار کرد:  گسترش عمل سزارین در سال های گذشته در سطح کشور خطرات و مشکلاتی را هم برای مادران، نوزادان و در سطحی بالاتر برای جامعه به همراه داشت.

وی با بیان اینکه سالانه در جهان ٣۴٠ هزار مادر باردار جان خود را از دست می‌دهند، گفت: شاخص مرگ و میر مادران باردار نشان از پیشرفت یک کشور در حوزه سلامت است. در طرح تحول سلامت توجهی ویژه‌ای به این امر شده تا سلامت مادران و جنین افزایش یابد.

پایدار با بیان اینکه با تلاش جامعه مامایی میزان مرگ و میر مادران باردار در ایران به طور چشم گیری کاهش یافته است، افزود: زحمات ماما‌ها با هیچ چیزی در دنیا قابل جبران نیست.

 کاهش ٣٠ درصدی هزینه‌های پرداختی درمان 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره اقدامات وزیر بهداشت در طرح تحول سلامت گفت: در گذشته مردم ٣٧ درصد هزینه‌های درمان را از جیب خود پرداخت می‌کردند و بیمه‌ها مقدار بسیار اندکی از آن را به بیماران باز می‌گرداندند اما با اجرای طرح تحول این میزان به ۶ درصد کاهش یافته است. 

وی با بیان اینکه تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت بیمار برای تامین دارو و ابزار مورد نیاز درمان باید این مواد را از خارج بیمارستان تهیه می‌کرد، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت همهٔ این مشکلاتحل شده و سازمان غذا و دارو هر خدمت و تجهیزاتی را که مردم به آن نیاز داشته باشند در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار