گزارش تکان‌دهنده گلوبال ریسرچ از رسانه‌های رانت‌خوار آمریکایی/ آل سعود پول می‌دهد، آوازه می‌خرد

وبسایت "گلوبال ریسرچ" کانادا در گزارشی از راز درخشش کاذب عربستان در رسانه های آمریکایی پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صعده پرس، وبسایت "گلوبال ریسرچ کانادا " گزارشی را درباره بزرگنمایی کاذب عربستان سعودی به وسیله رسانه های غربی منتشر کرد. 

این گزارش با عنوان "بزرگنمایی کاذب عربستان از سوی رسانه های غربی به خاطر پول" منتشر شد.

در این گزارش آمده است: "روزنامه "واشینگتن پست" در زمانی مناسب پرده از راز عربستان برداشت."

به گزارش واشینگتن پست، سعودی ها چپ و راست و همه جا رشوه می دهند. دولت عربستان با 5 شرکت بزرگ روابط عمومی قرارداد بسته است. آنها زمینه دیدار و هماهنگی رژیم آل سعود را با رسانه های آمریکایی و شخصیت های مهم این رسانه ها فراهم می کنند.

گلوبال ریسرچ در ادامه نوشت: "سعودی ها با این حاتم بخشی و رشوه دادن موفق شده اند جلوه خوبی را از خود در عرصه مطبوعات آمریکایی به نمایش بگذارند. روزنامه "نیویورک تایمز" در گزارش شنبه گذشته خود، وجهه نرم و لطیفی از عربستان را به خوانندگان منتقل کرد. عنوان این گزارش "هنر در عربستان سعودیِ محافظه کار خلاقیت می آفریند" بود."

مالکان پایگاه خبری "بروکینگز" علاقه زیادی به پول های بادآورده کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس دارند. آنها گزارشی را با عنوان "چرا آمریکا و عربستان همچنان به یکدیگر نیاز دارند" منتشر کردند.

مسؤولان روزنامه "نیوزویک" نیز نتوانستند در برابر درخشش پول های سعودی مقاومت کنند. آنها گزارشی را با عنوان "باید بدانیم چگونه سعودی ها را دوست بداریم" منتشر کردند.

روزنامه "دیلی بیست" یکی دیگر از رشوه بگیران عربستان است. این روزنامه در گزارشی با عنوان "پنتاگون؛ از عربستان درباره 11 سپتامبر بازخواست نکن" نوشت: "اگر چه ممکن است عربستان طراح ایدئولوژی مسموم القاعده باشد، امروز این کشور بزرگترین هم پیمان در مبارزه با تروریسم است."

روزنامه "فارین پالیسی" هم  مقاله ای را با عنوان "عربستان سعودی هم پیمان قوی آمریکا" منتشر کرد. نویسنده این مقاله مدعی شده بود: "تهران به دنبال انتشار تروریسم در خاورمیانه بر ضد آمریکا است ولی عربستان کلید صلح در منطقه است. الآن زمان مناسبی برای دوری از رژیم آل سعود نیست."

روزنامه "سی بی اس نیوز" نیز در گزارشی با عنوان "مقامات سعودی به سردی از اوباما استقبال می کنند" نوشت : "سعودی ها از توافق هسته ای ایران ناراضی هستند. برای آنها فرقی نمی کند رئیس جمهور آینده آمریکا هیلاری کلینتون باشد یا دونالد ترامپ. از نظر آنها رئیس جمهور بعدی قادر است جایگاه عربستان سعودی را به عنوان هم پیمان آمریکا در منطقه بازسازی کند."

گلوبال ریسرچ در ادامه نوشت: " به نظر می رسد در میان این رسانه ها،  بزرگترین قرارداد عرب ها با خبرگزاری "بلومبرگ" امضا شده است. مجله "بیزنس ویک" که وابسته به بلومبرگ است در شماره اخیر خود تصاویری از شاهزاده جوان سعودی و طرح چشم انداز 2 هزار میلیاردی این کشور برای تحول اقتصاد بدون نفت منتشر کرد."

مصاحبه بلومبرگ با "محمد بن سلمان" --وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان" 8 ساعت به طول انجامید. در این مصاحبه بن سلمان عربستان را هم پیمان و همراه همیشگی آمریکا در خاورمیانهِ پر تنش اعلام کرد.

گلوبال ریسرچ در پایان این گزارش نوشت: "از تمامی این مقاله ها و گزارش ها استنباط می شود که رژیم آل سعود یک سازمان جنایتکار است. فساد این خاندان تنها به خودشان اختصاص ندارد. آنها دیگران را نیز به شکل گسترده ای آلوده می کنند. آنها به دیگران رشوه می دهند تا بدون در نظر گرفتن قبح اعمال این رژیم با آنها در جنایت هایشان مشارکت کنند. باید به تمام کسانی که موجب درخشش دروغین عربستان می شوند به چشم دشمن نگریست."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی جالب بود
آخرین اخبار