لباس هوشمند هم رسید

یک شرکت طراحی مد به نام Marchesa با همکاری آی‌بی‌ام‌ از لباس هوشمندی در یک مراسم فرش‌قرمز رونمایی کرد.

اتونشر///لباس هوشمند هم رسید
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت طراحی مد به نام Marchesa با همکاری آی‌بی‌ام‌ از لباس هوشمندی در یک مراسم فرش‌قرمز رونمایی کرده که قادر به فمهمیدن هیجانات و احساسات طرفداران مثلا یک ستاره است و بر اساس آن تغییر ظاهر می‌دهد.

محور اصلی طراحی این لباس بر اساس این اعتقاد است که رنگ و تصویر می‌تواند برای نمایش حالت و انتقال پیام کافی باشد. هوش مصنوعی این لباس به صورت زنده قادر به انتقال پیام‌های احساساتی مانند شور و شوق، لذت، کنجکاوی، تشویق و هیجان است و بر این اساس رنگ لباس تغییر می‌کند.این تغییر رنگ بر اساس کامنت‌ها و ابراز احساسات کاربران در پاسخ به پست‌های شرکت طراح این لباس صورت می‌گیرد.

بخش تحقیقات شرکت آی‌بی‌ام پس از شناسایی احساسات، اطلاعات را جمع‌آوری کرده و آن را به ابزار طراحی رنگ شناختی شرکت تزریق کرد. این ابزار پروژه چشمگیر آی‌بی‌ام است که از ظرفیت منحصربفرد درک تاثیرات روانی رنگها، زیبایی‌شناسی تصویر و چگونگی ارتباط احساسات با یکدیگر برخوردار است.

ابررایانه واتسون همچنین فرآیند درک و یادگیری پالت رنگ شرکت Marchesa را با تزریق صدها تصویر مرتبط با لباس‌های تولید شده توسط این شرکت طراح لباس زنانه انجام داد. در نهایت این ابررایانه به ارائه پیشنهادات پالت رنگی پرداخت که متناسب با نشان تجاری Marchesa بودند. واتسون همچنین توانست احساساتی را شناسایی کند که برای زنده کردن لباس در زمان رونمایی از آن در جشنواره مد "Met Gala” مورد نیاز هستند.برای تغییر رنگ از فناوری جدید تلفیق LED با الیاف پارچه استفاده شده است که آن هم در نوع خود جدید به حساب می‌آید.


منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.